וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורלדקום צפויה לצאת מהליכי פשיטת הרגל בשבוע הבא

סקוט מוריץ

9.4.2003 / 22:16

המנכ"ל קאפלס זימן יועצים ואנליסטים של תעשיית הטלקום לפגישה לא רשמית מחר כדי לפרוס בפניהם את התוכנית העסקית של החברה

התוכנית של וורלדקום לצאת מהליכי פשיטת רגל בשבוע הבא עומדת בעינה, לדברי מקורות בתעשיית הטלקום. מנכ"ל וורלדקום, מייקל קאפלס - אשר הועמד בראש ספקית שירותי שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב בחודש נובמבר, הזמין מספר יועצים ואנליסטים של הענף לפגישה לא רשמית מחר במטה החברה בווירג'יניה.

האנליסטים - שהתחייבו להימנע מפרסום פרטים אודות הפגישה, יזכו לראות לראשונה את התוכניות העסקיות של וורלדקום וקרוב לוודאי יתבקשו לספק משוב, כדי לסייע לקאפלס לשפץ את השלב הבא של התוכנית לארגון מחדש של החברה. וורלדקום צפויה לבקש אישור לתוכנית בסביבות ה-15 באפריל.

במידה שהתחזית של וורלדקום תהיה ורודה להפתיע, התקדמות החברה אינה צפויה להוות בשורה טובה למתחרות כמו איי.טי&טי , ספרינט , SBC (סימול SBC) וורייזון . מזלו הטוב של הענף הלך ואזל במהלך שלוש השנים האחרונות לנוכח עודף קבוע בתשתיות רשתות תקשורת, והופעתה של מתחרה נוספת עשויה לגרום ללחץ נוסף על המחירים הצונחים גם ככה.

כמה מהאנליסטים שמתכוונים להשתתף בתדריך אמרו כי הם מצפים לקבל עדכון על מצבה של וורלדקום. מעטים מהם מצפים להפתעות גדולות. "ספק רב אם נשמע שקאפלס החליט להתפטר או משהו בסגנון הזה", אמר אנליסט שמתכוון להשתתף בפגישה וביקש לשמור על עילום שם.

וורלדקום קרסה בקיץ שעבר בעקבות סדרה של גילויים הנוגעים למאזניה. החברה פיטרה את המייסד והמנכ"ל, ברני אברס, חודשים ספורים לפני שהודיעה על פשיטת רגל - הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב. עד כה, הודתה החברה בניפוח הכנסותיה בקרוב ל-10 מיליארד דולר.

תחת הנהגתו של קאפלס, המנכ"ל לשעבר של קומפאק, מחקה וורלדקום כ-80 מיליארד דולר משווי המוניטין ונכסים אחרים במאזניה, ובמקביל ביצעה קיצוץ חד בכוח העבודה שלה. עם זאת, לאחרונה רשמה החברה התאוששות מהירה להפתיע בחזית הפיננסית. וורלדקום חזרה לרווחיות בינואר, כאשר דיווחה על רווח נקי של 155 מיליון דולר על הכנסות של 2.17 מיליארד דולר - לעומת הפסד של 580 מיליון דולר על מכירות של 2.2 מיליארד דולר בחודש דצמבר.

כל העיניים בתעשיית הטלקום המוכה יהיו נשואות לביצועי וורלדקום, אחרי יציאתה מהליכי פשיטת הרגל. לאור הצמצום המשמעותי בנטל החובות שלה, נראית וורלדקום כמתחרה צנומה וקשוחה יותר מאי פעם - אפשרות מפחידה לתעשייה הסובלת מחוסר יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully