וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכירת מדינת פלורידה בדרך לבית המשפט

13.1.2001 / 11:48

ארגון זכויות האזרח בארה"ב מאשים את קתרין האריס באחריות לאי סדרים בהצבעה הגורלית ששלחה את בוש לבית הלבן; על פי החשד פעלה לשנות את תוצאות הבחירות בפלורידה לטובת בוש


מזכירת מדינת פלורידה, קתרין האריס, שהיתה אחראית על סדרי ההצבעה של אזרחי פלורידה בבחירות לנשיאות בהן זכה המועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, מואשמת כי כשלה בתפקידה כמפקחת על ההצבעה הכל-כך רגישה.

האריס, הואשמה אתמול על ידי ארגון זכויות האזרח בארה"ב כי הפעילה את השפעתה כדי לשנות את תוצאות הבחירות בפלורידה לטובת בוש. יו"ר ארגון זכויות האזרח האמריקאי, מארי פרנסס ברי, אמרה היום כי עדותה של האריס בה פרטה בפני הנהלת הארגון את אחריותה לאירועים היתה מגוחכת.

השופט שבדק את עדותה של האריס, רפובליקנית בעצמה, אמר בתום התשאול כי נראה שלא יהיה מנוס מלהעמידה לדין. גורמים אחרים שהיו שותפים לחקירה ציינו כי האריס "פצחה" בסבב הכחשות נמרץ להאשמות שהוטחו בה.

ג'ורג' בוש זכה בסופו של דבר בניצחון בפלורידה, ניצחון שהוביל אותו לבית הלבן. בית המשפט העליון של ארצות הברית קבע כי 25 האלקטורים של פלורידה יועברו לבוש, וכך עקף המועמד הרפובליקני את הדמוקרט אל גור במירוץ הסנסציוני ביותר בתולדות אמריקה.

מייד עם החלטת בית המשפט החלו להישמע קולות מחאה של ארגוני זכויות אזרח שטענו כי מאזרחים רבים, רובם שחורים, מהגרים היספנים וקובנים, נשללה הזכות להצביע. ארגוני זכויות האזרח מאשימים את האריס ואנשיה כי ניצלו את קשריהם והשפעתם ומנעו במכוון את זכות הבחירה מאוכלוסיות שלמות.

בחקירתה הודתה האריס כי הבינה שטעתה כשלא איפשרה לאזרחים תמימים להצביע, אולם כשנשאלה מדוע לא הפעילה את השפעתה כדי שאלו יוכלו להצביע, הפנתה אצבע מאשימה לדרגים שמתחתיה "שלא ביצעו את הוראותיה נכון".

"העדיפות הגבוהה ביותר מבחינתי היתה לשמור על החוק", אמרה האריס כשנשאלה האם דאגה להצבעה הוגנת במחוזות השונים בפלורידה. הפרשה החדשה מעוררת שוב את דעת הקהל במדינה, וגורמת לאווירה קשה במחנה הדמוקרטי, שם חשים כי האדם הלא נכון הגיע לבית הלבן. מעדות של ועדת הבדיקה לחקר סדרי ההצבעה עולה כי אי-סדרים רבים התגלו במהלך ההצבעה ביניהם פתקים חסרים בקלפיות, פתקים מזויפים ואף איומים על מצביעים.

ארגוני זכויות האזרח החלו לקבל בימים האחרונים תלונות רבות מאזרחים ועל כן החליטו לפנות לבית המשפט שייפתח בבדיקת התלונות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully