וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים: הטרדנו משפחות פלסטיניות בפקודה

9.4.2003 / 12:16

חיילים באזור בית אל: קיבלנו הוראה להטריד בלילה משפחות פלסטיניות, שאחד מבניהן היה מעורב בטרור; ח"כ גלאון: זו התבהמות; צה"ל: זו פעילות הרתעה - אין כוונה להטריד חפים מפשע

חיילים שסיימו שירות מילואים באזור בית אל טוענים כי קיבלו פקודות לבצע "פעולות הטרדה" למשפחות פלסטיניות בכפרים באזור. בפעולות אלה החיילים מגיעים באישון לילה לבית של משפחה, שאחד מבניה היה מעורב בעבר בטרור, מבקשים מבני הבית את תעודות הזהות שלהם לצורך בדיקה ועורכים חיפוש בבית.

לחיילים נאמר כי פעולות אלו נועדו ליצור בידול בין משפחות, שבהן לאחד מבני הבית היתה מעורבות בפעילות חבלנית, על ידי הטרדתן וכן כדי לשדר למשפחות מסביב מה דינה של משפחה כזו, על מנת ליצור הרתעה.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) פנתה בעניין זה לשר הביטחון, שאול מופז. "אני לא מצליחה להבין מה ההיגיון מאחורי פעילות זו, שכל כולה להטריד את האוכלוסייה הפלסטינית, שכל כולה נועדה למרר ולהשפיל את חייהם של התושבים", אמרה גלאון. "הרי צריך לחיות עם האוכלוסייה הזאת, צריך להגיע איתה להסדר. מה בין פעולות כאלה באישון לילה לבין סיכולים ביטחוניים. הרי באופן הזה יוצרים מוטיבציה שלילית שתוביל אוכלוסייה זו שוב אל מעגל הטרור והפיגועים. ובכלל, אני מוטרדת מכך שבחסות המלחמה עם עיראק נוצר ערפול נורמטיבי ביחס למה מותר ומה אסור. ועל כך יצטרך להשיב שר הביטחון.

לדברי גלאון, "מדובר בפעילות הטרדה שהיא הטרדה לשמה. מדובר במשפחות שבניהן יושבים בבתי הכלא, אך המשפחות לא מעורבות בעצמן בטרור. אז מה ההיגיון להיכנס אליהן הביתה בשעות הלילה המאוחרות רק כדי שהשכנים יראו וייראו. יש בזה סוג של התבהמות - כל מותר, הכל כשר".

אחד הביקורים נעשה בשבוע שעבר בבית שרא המשפחה בו מרצה את עונשו בכלא אשקלון כאסיר ביטחוני. החיילים לא הבינו מדוע ניתנה להם הוראה לבקר בבית זה בפרט, ומה ההיגיון של פעולות אלה בכלל.

מצה"ל נמסר בתגובה לקול ישראל כי "כוחות הביטחון מבצעים פעילות רבה ללכידת מבוקשים, ועורכים חיפושים אחריהם שוב ושוב על מנת ללכוד אותם. בפעילות מסוג זה נעצרו עשרות רבות של מבוקשים, במקרים רבים המבוקשים אף הסגירו עצמם מרצונם כדי למנוע חיפוש בבתיהם. יש מקרים רבים שבהם בתים של מחבלים הפכו לאחר מעצרם למקומות מסתור למבוקשים נוספים. מדובר בפעילות הרתעה וסיכול טרור, ואין כוונה להטריד חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully