וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל קסאם נפל בשדרות - צה"ל נכנס לבית חאנון

9.4.2003 / 11:06

במהלך הבוקר נורו טיל קאסם ומטח פצצות מרגמה לעבר התנחלויות בגוש קטיף; בפעולה ברצועה נהרג פלסטיני וחייל נפצע קל; אותר משגר קסאם חמוש; אתמול התנקש צה"ל בבכיר חמאס ברצועה

כוחות צה"ל פועלים במרחב העיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה, בתגובה על ירי טילי הקסאם ופצצות המרגמה הבוקר לעבר שדרות והתנחלויות בגוש קטיף. פלסטיני נהרג מירי צה"ל בפעולה ושמונה אחרים נפצעו. חייל צה"ל נפצע קל וטופל במקום. דחפור של צה"ל עלה על שני מטעני חבלה במהלך הפעילות, ואש נורתה לעבר הכוחות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הכוחות איתרו משגר קסאם חמוש בטיל.

במהלך הבוקר נורו תשע פצצות מרגמה לעבר התנחלויות ברצועת עזה. אחת מהן נחתה בחצר בית, אך לא גרמה לנפגעים. נזק קל נגרם למבנה. דחפור של צה"ל עלה הבוקר על שני מטעני חבלה סמוך לנצרים בצפון הרצועה. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.

טיל הקסאם בשדרות נפל ליד תחנת המשטרה בעיר. בירי לא היו נפגעים, אך אשה אחת לקתה בהלם. הבוקר ירו פלסטינים ברצועת עזה על מוצבים של צה"ל ליד ההתנחלות גוש קטיף. על ההתנחלות נווה דקלים נורו שני שלושה טילים נגד טנקים. לא היו נפגעים. חיילי צה"ל השיבו אש.

הירי הנרחב של פלסטינים לעבר מטרות ישראליות בוצע לאחר שצה"ל התנקש אתמול בידי ימינו של מוחמד דף, בכיר הזרוע הצבאית של החמאס סעד עראביד, במרכז רצועת עזה. בפעולה, שבוצעה באמצעות ירי טילים ממסוק, נהרגו חמישה פלסטינים נוספים, בהם שני ילדים בני 4 ו-15. 47 פלסטינים נפצעו. גם עוזרו של עראביד, אשרף אל חלבי בן 28, ופעיל חמאס שלישי, עמר נסאר, נהרגו.

עראביד היה מעורב בפיגועים רבים ואחראי לרציחתם של עשרות ישראלים. בין היתר, הוא תיכנן את הפיגוע באוטבוס בקו 5 בתל אביב באוקטובר 94'; פיגוע הירי במדרחוב בנחלת שבעה בירושלים; היה מעורב בחטיפתו וברציחתו של החייל נחשון וקסמן ב-94' וברצח סגן אלוף מאיר מינץ ב-1993; כן היה אחראי לפיגוע בטנק צה"ל סמוך לדוגית השנה, שבו נהרגו ארבעה חיילי צה"ל. כוחות הביטחון מסרו כי בימים אלה הוא עסק בתכנון פיגועים נוספים.

ארגון החמאס איים אמש לנקום את מותו של עראביד. חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר כי ההתקפה מראה שישראל "יודעת רק את דרך הרובה". מדובר בהתנקשות הראשונה שמבצע צה"ל מאז תחילת המלחמה בעיראק. לפני כחודש ירה מסוק של חיל האוויר לעבר מכונית בעזה, והרג את אחד ממייסדי החמאס, איברהים מקאדמה, בן 51.

בתוך כך נעצר הלילה בקלקיליה פלסטיני החשוד כי התכוון לבצע פיגוע התאבדות בישראל. 18 פלסטינים נוספים נעצרו בשטחים במבצעי מעצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully