וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות, אבל כואב

12.1.2001 / 14:36

ברק אולי מצמצם את הפער לפי סקרי סוף השבוע, אבל שרון עדיין מביס אותו ללא עוררין, בהפרש של כ-20 אחוזים; פרס מוביל מעט על שרון, אבל ההבהרות כי ברק לא יפרוש נגסו גם בו

אהוד ברק מצמצם את הפער, אבל לא במידה מספיק גדולה. זו המסקנה מסקרי הבחירות שנערכו השבוע. עם זאת, אם אתה תומך של אהוד ברק, קשה להיות מרוצה. הפער בינו לבין שרון נותר עדיין בגדר תבוסה.

על פי סקר "גאלופ-מעריב", זוכה שרון ל-44 אחוז מקולות הבוחרים, לעומת 25 אחוזים לברק. הפער, 19 אחוז, עדיין גבוה, אבל מדובר בצימצום משמעותי לעומת השבוע שעבר, אז זכה שרון ל-50 אחוז וברק ל-22. לאחר ש"הכריחו" חלק מהמתלבטים לתמוך באחד המועמדים, נותר הפער בעינו - שרון 50 אחוז וברק 31. צימצום זה עולה בקנה אחד עם סקר גיאוקרטוגרפיה שפורסם ביום חמישי, לפיו צומצם הפער בין השניים מ-31 אחוזים ל-23. לפי "גאלופ" כמעט 50 אחוז מהבוחרים יצביעו עבור אחד המועמדים לא בגלל שהם תומכים בו, אלא כי אינם רוצים להצביע למועמד השני.

מנגד, סקר "דחף-ידיעות אחרונות" מראה על יציבות בתמיכה במועמדים. שרון זוכה ל-32 אחוזי תמיכה וברק ל-32 – בדיוק כמו בשבוע שעבר. כיוון שבשבוע שעבר הגדיל שרון את הפער, מדובר בשינוי חיובי עבור ברק, אבל שוב - יציבות כזו אינה מבשרת טובות לקראת הבחירות שיתקיימו בתוך פחות מארבעה שבועות.

ב"דחף" בדקו את התמיכה במועמדים לפי מגזרים שונים באוכלוסיה, ומצאו כי בכל מגזר ביסס שרון את התמיכה בו. הוא זוכה ל-57 אחוזים בקרב הציבור הישראלי הוותיק, 56 אחוזים בקרב העולים ו-64 אחוז בקרב תושבי עיירות הפיתוח. רק בקרב הערבים גובר ברק על שרון, אולם עדיין יותר ממחצית מהם לא מתכוונים להגיע לקלפי.

הסכם עם הפלסטינים: יותר מתנגדים מתומכים

שני הסקרים מראים כי אם פרס יתמודד בבחירות, הוא עשוי לנצח את שרון, אם כי הפער בין השניים עומד על שני אחוזים בלבד. לפי "גאלופ", זוכה פרס ל-44 אחוזים ושרון ל-42. בשבוע שעבר זכה פרס ל-46 אחוז ושרון ל-43. על פי סקר "דחף", מנצח פרס גם כן בשני אחוזים - 47 מול 45. בשבוע שעבר היה הפער לטובת פרס חמישה אחוזים. נראה כי ההודעות הן מצד פרס והן מצד ברק, לפיהן ראש הממשלה לא יפנה את מקומו, משפיעים במידת מה על הבוחרים.

ב"גאלופ" בדקו גם את התמיכה בתהליך השלום. 66 אחוזים מהציבור תומכים בהמשך המו"מ עם הפלסטינים ו-30 אחוז מתנגדים לכך. אולם מסתבר כי תמיכה במו"מ אינה ערובה להשלמה עם המחיר, כפי שהוא מסתמן כרגע: 43 אחוז יתמכו בהסכם שיושג לפי מה ששמעו עד כה, ו-47 אחוז יתנגדו לכך.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully