וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פלסטינים נהרגו בהתנקשות בבכיר חמאס

9.4.2003 / 3:00

בתקיפת חיל האוויר בעזה נהרג סעד עראביד האחראי לפיגוע בקו 5 ולרצח החייל נחשון וקסמן; בפעולה נהרג ילד בן 12; הפלסטינים: 47 אזרחים נפצעו, בהם 8 במצב קשה; החמאס מאיים לנקום

חמישה פלסטינים נהרגו אתמול בערב בפעולת התנקשות ברצועת עזה, בהם ילד בן 12. בפעולה נפצעו 47 בני אדם בהם נשים וילדים. מצבם של שמונה מהפצועים קשה. הפעולה כוונה נגד בכיר החמאס סעד עראביד שנהרג בפעולה. עראביד, בן 33, הוא מראשי הזרוע הצבאי של החמאס ברצועה, ומבוקש מאז סוף שנות ה-80.

עראביד היה אחראי באופן אישי לרצח עשרות ישראלים. בין היתר תכנן את הפיגוע בקו 5 בתל אביב, ואת חטיפתו ורציחתו של החייל נחשון וקסמן לפני 9 שנים. בגלי צה"ל דווח כי מקורות פלסטינים מסרו כי כל הפצועים הם אזרחים. בפעולה נהרג גם עוזרו של ערביד, אשרף אל חלבי, בן 28 ופעיל חמאס שלישי בשם עמר נסאר.

גורמים במערכת הביטחון אישרו כי עראביד היה היעד להתנקשות וכי יש בידיהם אישור שהוא נהרג. הם סירבו להתייחס לפגיעה באזרחים בירי.

מקורות פלסטיניים דיווחו, כי מטוס של חיל האוויר ירה טילים לעבר מכונית מסוג סובארו שנסעה בשכונת זייתון שבמרכז העיר, הנחשבת למעוז חמאס. במכונית נסעו ככל הנראה פעילי החמאס. בקול ישראל דווח כי מטוס קרב תקף את המכונית ומיד אחריו הגיעו שני מסוקי אפאצ'י ששיגרו טיל נוסף. הפלסטינים טוענים כי הפרש הזמנים איפשר למסוקים לפגוע גם במתקהלים מסביב לרכב הפגוע.

ארגון החמאס איים אמש לנקום את מותו של ערביד. דובר מטעם הארגון, איסמעיל אל האנייה, מסר כי "ההתנגדות האיסלאמית לא תנוח עד אשר תנקום את דמם הקדוש של הרוגי מלחמת הקודש. ההתנקשות החדשה תעלה את הנחישות להמשיך בהתנגדות".

חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר כי ההתקפה מראה שישראל "יודעת רק את דרך הרובה".

מדובר בהתנקשות הראשונה שמבצע צה"ל מאז תחילת המלחמה בעיראק. לפני כחודש ירה מסוק של חיל האוויר לעבר מכונית בעזה, והרג את ממייסדי החמאס, איברהים מקאדמה, בן 51.

כוח צה"ל ירה אתמול בערב ופצע באורח בינוני פלסטיני בכפר סילוואת, מצפון לרמאללה. הפצוע הועבר לבית חולים בעיר. על פי הדיווחים, החיילים הותקפו במרכז הכפר באבנים גדולות, וירו יריות אזהרה באוויר. לאחר מכן חשו החיילים בסכנה, וירו לעבר רגלי התוקפים.

נמשכות ההתרעות לפיגועים

כתב "הארץ" ארנון רגולר והסוכנויות מוסיפים:

צה"ל הרס אמש בכפר בית אומרין את ביתו של עבדול סאלם חסונה, המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע באולם השמחות "ארמון דוד" בחדרה בינואר 2002 בכפר. בפיגוע נרצחו שישה בני אדם ונפצעו 26.

בשטחים נעצרו אתמול תשעה פלסטינים החשודים בפעילות טרור. שני מבוקשים נעצרו במחנה הפליטים בלאטה הסמוך לשכם, מבוקש אחד בכפר תל סמוך לשכם, מבוקש נוסף במחנה הפליטים נור-א-שמס בטול כרם וחמישה במקומות אחרים. כוחות צה"ל חשפו מנהרה להברחת אמצעי לחימה באזור רפיח על גבול ישראל מצרים.

במקביל נמשכות ההתרעות לפיגועים. בידי מערכת הביטחון למעלה מו50 התרעות מפני כוונת ארגוני טרור לחטוף חיילים בניסיון לשחרר אסירים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully