וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמיטל: אני מצביע ברק

12.1.2001 / 7:05

למרות זאת אומר מנהיגה הרוחני של מימד כי לא יקרא בפומבי לתמוך בו; השר מלכיאור: אני מאוכזב מברק אך אבחר בו; גורמים בתנועה: אם יוחלט לתמוך בברק נפרוש

מאת לירון מרוז

מנהיגה הרוחני של תנועת מימד, הרב יהודה עמיטל, אומר כי בכוונתו להצביע בבחירות הקרובות עבור אהוד ברק, אך הוא אינו מתכוון לקרוא בפומבי לחברי תנועתו לעשות כן. בראיון מיוחד לוואלה! חדשות אמר עמיטל כי בכל מקרה לא יבחר במועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון. "אני לא יכול לבחור בשרון. אני חושש שאם יהיה פיגוע התגובה של שרון תהיה לתת לצבא לנצח והוא יפעל ביותר מדי כוח", הוסיף הרב.

למרות זאת, לא חוסך הרב עמיטל את ביקורתו החריפה מראש הממשלה: "האכזבה מברק היא בעיקר בתחום החברתי. הוא פגע בנו, לא עמד בהסדרים, לא התייחס. בנושא המדיני מתקבל הרושם שלפעמים הוא מאבד את הקווים האדומים".

באופן כללי, מוצאות הבחירות את תנועת מימד, שחברה ב-99' לישראל אחת, מבולבלת מאוד. חברי התנועה כועסים על התנהלותו של ראש הממשלה בתחום החברתי והמדיני. "אנחנו מאוכזבים מברק, בעיקר בעניין המהפכה האזרחית – מבחינה מסויימת ברק הפר את ההסכם איתנו והגביר את הקיטוב", אומר יו"ר המפלגה, השר מיכאל מלכיאור. גם סגנית יו"ר מועצת המפלגה, עו"ד דינה סלונים, מצטרפת לביקורת. "יש אכזבה גדולה מאוד מברק, גם ביחסים עם ישראל אחת וגם מעמדותיו בנושאי המהפכה האזרחית", היא אומרת.

לחברי התנועה יש ביקורת קשה על ראש הממשלה גם בנושאים המדיניים. למרות זאת, למלכיאור וסלונים ברור איזה פתק הם ישימו בקלפי. "אני מניחה שביום הבחירות אצביע עבור ברק, הסיכוי הקלוש שיוכל להביא להסדר גדול מזה של אריאל שרון", אומרת סלונים. "אני מוכן להסביר למה צריך לבחור בברק – בעיקר בגלל האופציה", אומר מלכיאור.

"שרון לוקח את הקופה"

אך בתוך התנועה יש גם קולות אחרים. הרב יהודה גלעד, יו"ר המזכירות ומספר 2 ברשימה לכנסת, לוקח את האכזבה מברק רחוק הרבה יותר. לו ולקבוצה לא מבוטלת של חברי מועצה ברור כי בבחירות הבאות הם לא יצביעו עבור ברק, ובוודאי שלא יעבדו למען בחירתו. "אם בסופו של דבר יוחלט במימד לקרוא לתמוך בברק בהחלט עלולה לקום קבוצה ולפרוש מהתנועה", מזהיר גלעד.

השבוע התקיימה ישיבת מועצה ועל רקע האיומים הללו הוחלט בסוף הישיבה שבשלב זה המפלגה לא תקרא באופן פומבי לבחור בברק. לקראת הבחירות תתקבל ההחלטה הסופית.

כרגע נראה כי איחוד השורות בתנועה חשוב לאנשיה יותר מההתייצבות לימינו של ברק. "לדעתי יש רוב ברור למען ברק, אבל לא רצינו פילוג, לכן למען אחדות החלטנו לא לצאת בקריאה", אומר מלכיאור. סלונים מסכימה איתו, אך מזהירה מפני התפתחות בלתי צפויה: "יתכן מאוד שבשלב כלשהו המנהיגים ייאלצו לחשוף את המצע האמיתי שלהם וזה ידחוק אותנו לעמדה שתחייב אותנו לקבל החלטות".

גם אם בסופו של דבר יקבל ברק את תמיכתה המוצהרת של מימד, על פי ראשיה לא זה יהיה הדבר שיגרום לו לנצח. "לא צריך סקרים כדי לדעת שברק עשוי להפסיד", אומר מלכיאור. עמיטל נשמע נחרץ אפילו עוד יותר: "אני מרגיש ששרון לוקח את הקופה", הוא אומר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully