וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תוקפת: ארה"ב מפרה זכויות אדם

7.4.2003 / 13:30

תקפה את מדיניות הממשל בדו"ח שנתי על מצב זכויות האדם בארה"ב; הדו"ח – תגובה לביקורת האמריקאית נגד סין בנושא; טוענת: וושינגטון מפרה זכויות אדם בעיראק ומפלה מוסלמים בתחומה

ממשלת סין פרסמה דו"ח שנתי על הפרות זכויות אדם של ממשלת ארה"ב במדינה ומחוצה לה. בבי.בי.סי דווח כי הדו"ח תוקף את המוסר הכפול של ארה"ב המבקרת מדינות אחרות על הפרת זכויות אדם, בעוד היא עצמה מפרה זכויות בעיראק.

הדו"ח שפורסם על ידי מועצת המדינה של סין, מבקר את ארה"ב על אזלת ידה בטיפול בפשיעה האלימה בתחומה, בעוני וריבוי המקרים של התעללות מינית. עוד נטען בדו"ח כי המלחמה של ארה"ב נגד עיראק מפרה בבוטות את עקרונות ומטרות של האו"ם.

בדו"ח נטען עוד כי מצב זכויות האדם בארה"ב עצמה התערער לאחר ה-11 בספטמבר. "לרשויות אכיפת החוק בארה"ב כעת, יש יותר כוח ומשאבים לפקח על אזרחי המדינה" נכתב. כמו כן נטען, כי מאז מתקפת הטרור על ארה"ב ישנו פיקוח נוקשה יותר על העיתונות ואפלייה גזענית נגד אזרחים ממוצא ערבי ומוסלמי.

הדו"ח הסיני מתפרסם מזה כמה שנים כתגובה לביקורת האמריקאית על הפרת זכויות אדם של סין. דובר משרד החוץ הסיני, ליו ג'יאנצ'ו, אמר עם פרסום הדו"ח כי על ארה"ב לחשוב יותר על בעיותיה שלה ולהפסיק להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות.

לפני מספר ימים פרסמה מחלקת המדינה בוושינגטון את הדו"ח השנתי שלה על מצב זכויות האדם ב-196 מדינות ברחבי העולם. הדו"ח האמריקאי ביקר בחריפות את סין, בעיקר על יחסה לתנועה הרוחנית ה"פאלון גונג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully