וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: הכנרת מלאה מדי

7.4.2003 / 8:55

בפני נציבות המים ניצבת דאגה חדשה: העלייה התלולה במפלס האגם עלולה להביא לשחרור אצות רעילות שיסכנו את הכנרת; האיום המרכזי: אצות כחולות; הערכה: עד סוף החודש יחסר לאגם מטר אחד

גורמים בנציבות המים מודאגים מצרה חדשה: העליה התלולה במפלס הכנרת עלולה להביא לשחרור אצות רעילות. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי התמלאות האגם במים עשויה לגרום לפריחה מואצת של אצות, שיהוו איום על הכנרת.

למרות שהגשם פסק והשרב הכבד, ממשיך מפלס הכנרת לטפס, ועמד אתמול על 210.14-. בנציבות המים העריכו כי עד סוף החודש יחסר לכנרת כמטר אחד בלבד.

ד"ר דורון מרקל, מנהל תחום כנרת בנציבות המים, מסביר: "כשהכנרת היתה במפלס נמוך, התפתחה צמחיה לאורך החוף. עכשיו הצמחיה מוצפת במים. היא נרקבת ומחדירה חומרי דשן בחזרה למים. זה עלול להביא לפריחה מסוכנת של אצות". לדבריו, החשש המרכזי הוא מאצות כחולות, שהן בעייתיות מבחינת טיפול. "מערכת הפקת המים למדה איך לסלק את האצות", אמר, "אך האצות הכחולות עדיין בעייתיות, ויש חשש שהן ישחררו רעלנים. האצות הכחולות הן סמן לאיכות מים פחות טובה".

עם זאת, לאחר חמש שנות היעדרות הופיעה שוב אצת הפרידניום - האצה הקבועה של הכנרת. "היא מנקה את האגם ועוזרת לגידול החיים באגם", ציין מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully