וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא נשתמש בחקיקה בהסכמי עבודה, בינתיים

6.4.2003 / 19:12

נכשלה פגישה נוספת של פרץ ונתניהו; ההסתדרות ממשיכה להתכונן לשביתה ביום רביעי; מנהל המכס: באוצר שוקלים להכריז על תקנות לשעת חירום; מחר לא יתקיימו לימודים בכיתות ז'-י"ב

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר הערב במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה במשרד האוצר כי הממשלה מעוניינת לבצע את השינויים של התכנית הכלכלית בהסכמה ולא בכפייה.

נתניהו אמר את הדברים לאחר שההסתדרות הודיעה כי היא לא מוכנה להיכנס למו"מ עם האוצר על יישום התכנית הכלכלית עד שהממשלה לא תחזור בה מהחלטתה להתערב בחקיקה בהסכמי עבודה. עם זאת, הדגיש שר האוצר כי שום ממשלה בעולם לא יכולה להתחייב כי לא תשתמש בחקיקה להצלת המשק שנמצא במצב אנוש.

שר האוצר הציע פשרה להסתדרות: האוצר ידחה את החקיקה של שינוי הסכמי העבודה בשבוע ובתמורה תדחה ההסתדרות את השביתה. מוקדם יותר הסתיימה ללא תוצאות פגישה נוספת של שר האוצר בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ. ההסתדרות ממשיכה לפי שעה להתכונן להשבית את המשק ביום רביעי.

לפגישה הצטרף היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין כדי לסייע לצדדים למצוא נוסחת גישור. ההסתדרות מתנה את פתיחת המשא ומתן בהודעת האוצר כי הוא חוזר בו מכוונתו להתערב בחקיקה ביחסי העבודה במשק אם ייכשל המשא ומתן.

מנהל המכס איתן רוב הזהיר בראיון לקול ישראל כי באוצר שוקלים בין השאר להכריז על תקנות לשעות חירום או להוציא צווי מניעה.

בפגישה הראשונה שנערכה בין השניים היום לא הצליחו להגיע להסכמה שתמנע את השבתת המשק. פרץ אמר הבוקר לגלי צה"ל, כי בפגישות עם האוצר לא מועלים ברצינות הנושאים השנויים במחלוקת.

המורים: לא נחלק תעודות

מועצת התלמידים הארצית וארגון ההורים הארצי מצטרפים למחאה על התכנית הכלכלית וישביתו מחר את לימודי כיתות ז' עד י"ב. משמעות ההחלטה היא כי היציאה לחופשת הפסח תוקדם ביום. בכך מוחים הארגונים על הכוונה לקצץ עשרות אלפי שעות לימוד במערכת החינוך.

ראשי הרשויות המקומיות הודיעו שהחל מהחודש הבא לא ישלמו משכורות לעובדי הרווחה והחינוך. בגלי צה"ל דווח, כי הצעד ננקט במחאה על התכנית הכלכלית של משרד האוצר, ובמסגרתו יעבירו הרשויות את האחריות על נושאי הרווחה והחינוך לממשלה. יושב ראש מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר כי "בגלל הקיצוצים, לא נוכל יותר להיות אחראים לשירותים אלה, ומבחינתנו הם כעת נחלתם של משרדי הממשלה".

נציגי ארגוני המורים הודיעו כי לא יחלקו השבוע את התעודות לתלמידי בית הספר. התעודות נחוצות לתלמידים שסיימו בתי ספר יסודיים לשם מעבר לחטיבות ביניים, ולמסיימי כיתות ט' כדי לעבור לתיכון. ההרשמה לתיכונים ולחטיבות הביניים מותנית בהצגת ציוני התעודות. ארגון המורים העל יסודיים ימשיך בעיצומים שבהם החל בשבוע שעבר, הכוללים אי קיום אסיפות הורים, דיוני מורים ובחינות מתכונת (בחינות המגן).

אם יתממש איום השביתה, החל מיום רביעי יושבתו בתי החולים, שדה התעופה, הרכבת והנמלים. ההסתדרות מאיימת לצרף לשביתה את עובדי החברות הממשלתיות, בהם עובדי חברת החשמל, מקורות, התעשיות הביטחוניות ונמלי חיפה ואשדוד. עובדי רשות שדות התעופה ימנעו המראות של מטוסים מנתב"ג ועובדי הרכבת יפסיקו את קווי השרות חלק משעות היום. לשביתה יצטרפו גם עובדי הבנקים והבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully