וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא עוד אקספרס של חצות

6.4.2003 / 17:08

10 שוטרים היכו והתעללו מינית בנערים שתלו שלטים פוליטיים; בתחילה זוכו מאשמה; ארגוני זכויות אדם זעמו והם נידונו לשנים בכלא; אנקרה מנסה לשפר תדמיתה בדרך לאיחוד האירופי

בית המשפט העליון לערעורים בטורקיה דחה את ערעורם של 10 שוטרים שהורשעו בעינוי והתעללות מינית בנערים עצורים. הסיפור החל לפני שמונה שנים אז נעצרו 15 נערים שתלו פוסטרים פוליטיים במערב טורקיה. הנערים הורשעו על פי הודאתם בחברות בארגון שמאל מהפכני, ונידונו לחמש שנות מאסר. אולם כעבור זמן מה התברר כי ההודאה נגבתה מהם בכוח. השוטרים, כך התגלה, תקפו את הנערים מינית, היכו אותם בחשמל, הפשיטו אותם וריססו עליהם מים רותחים.

בתחילה זוכו השוטרים במשפטם והדבר חולל סערה ציבורית במדינה. ארגוני זכויות אדם בטורקיה ומחוצה לה הביעו זעם על הזיכוי. מאוחר יותר הם הורשעו, זוכו, ושוב הורשעו בשנה שעברה, אז גם נגזרו עליהם עונשים של חמש עד עשר שנות מאסר. בתחילת השנה העביר הפרלמנט הטורקי חוק המקל על העמדה לדין של חשודים בהתעללות. חוק זה עבר במסגרת מאמצים כוללים שעושה ממשלת טורקיה לשיפור מצב זכויות האדם והאזרח במדינה על מנת שתוכל להצטרף לאיחוד האירופי. פסק הדין של שופטי בית המשפט העליון נחשב למקרה מבחן עבור מערכת הצדק הטורקית בכל הנוגע לזכויות האדם.

בבי.בי.סי דווח כי בשנים האחרונות חוקקה טורקיה חוקים רבים האוסרים על שיטות עינויים אך ארגוני זכויות אדם טוענים כי התופעה עדיין נפוצה מאוד במדינה. על פי החוק הטורקי יכולים השוטרים לערער על עונשם פעם נוספת אך הערכות הן כי יימנעו מלעשות כן. עורכת דינם של הקורבנות, פלין ארדה, אמרה כי רווח להם עם ההחלטה. "טורקיה ניקתה עצמה מהכתם הזה". גם שר המשפטים, קמיל קיסק, הביע שביעות רצון מההחלטה ואמר כי "השופטים קיבלו החלטה נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully