וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס חוזר, ברק מתעקש להישאר

11.1.2001 / 7:21

פרס ישוב היום מהודו, ואנשי ברק מצפים להצהרת תמיכה שלו בברק שתחסל את השמועות על חילופי מועמדים; אנשי ברק: הסקרים מראים על צמצום הפער; והליכוד כבר עובד על "תיק פרס"

בצל הידיעות על החלפתו של ראש הממשלה, אהוד ברק כמועמד מטעם ישראל אחת לראשות הממשלה, חוזר היום השר שמעון פרס לארץ מביקור שערך בימים האחרונים בהודו.

אתמול פורסם בגלי צה"ל כי תנועה ציבורית, שמריצה את המהלך להחלפתו של ברק בפרס, הזמינה בימים האחרונים מבתי דפוס, כמויות גדולות של מדבקות, חולצות וחומרי תעמולה אחרים ובהם נכתב "שמעון פרס לראשות הממשלה". על פי הפירסומים, עומדים מאחורי התנועה הפיזמונאית שמרית אור ויועץ התקשורת שמוליק כהן.

ראש המטה האישי של אהוד ברק, אלדד יניב, אמר הבוקר כי יש גורמים במפלגת העבודה שלא מעוניינים בבחירתו לראשות הממשלה. בראיון לגלי צה"ל קרא אלדד יניב לאלה שלא תומכים בברק, שלא להתערב במסע הבחירות. "ראש הממשלה ירוץ עד הסוף וינצח. מי שאין לו אוויר שישב בצד ולא יפריע", אמר.

הבוקר מפרסם העיתון ידיעות אחרונות כי סקרים פנימים של העבודה מראים על היצטמצמות הפער בין ברק לשרון ל-11 אחוזים בלבד: 49-38. "הסקרים מראים על תפנית לטובה אבל אני מתייחס אליהם כאל מצב רוח רגעי", אמר ברק.

ברק ממשיך להכחיש את השמועות כאילו הוא מתכוון לפרוש ולפנות את המקום לפרס. אנשי ברק מצפים כי עם שובו יצהיר פרס מחדש על תמיכתו בברק. השמועות החלו אתמול לאחר שראש לשכתו לשעבר, חיים מנדל שקד, טען כי ברק כבר קיבל החלטה לפרוש מהמירוץ לראשות הממשלה והוא רק מעכב את ההודעה הרשמית. מנדל שקד אמר: "כמו שאני מכיר את אהוד, ההחלטה כבר אצלו בראש. הוא לא יגלה אותה לי, או לך או לאחיו אבל היא כבר קיימת. הוא לא מתאבד שיעי". מנדל שקד קרא לברק להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה ולפנות את מקומו לפרס, שלדבריו הוא בעל סיכויים טובים יותר לנצח בבחירות. "אני אומר זאת מתוך הערכה גדולה לאיש, אבל המציאות מלמדת שהוא לא מסוגל לנצח את הבחירות האלה", הוא אמר.

ראש הממשלה אמר בתגובה לדברי מנדל שקד כי "אני מתכוון לנצח את בבחירות. שום סוג של מצב ושום התפתחות או מצב ברוח לא ירתיע אותי. כל מי שמתחזה או מתיימר לדבר בשמי לנחש את עמדתי ודעותיי מטריד אתכם ומבזבז את זמנכם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי ברק מתכוון לנצח בבחירות ופועל לקבלת מנדט מהעם להמשך המאבק על השלום. "בשום מצב ובשום מקרה ברק לא יפרוש מהמירוץ. שום אדם לא הוסמך לדבר בשמו על הנושא. מי שמתיימר לדבר בשמו מוסר לתקשורת דיסאינפורמציה", נטען בתגובה.

רעייתו של ראש הממשלה, נאוה ברק, הכחישה אף היא את הדברים ואמרה כי בני משפחתו הקרובה ומקורביו תומכים בהמשך התמודדותו בבחירות. ואילו הפרסומאי מוטי מורל, שהתכוון להריץ את פרס לראשות הממשלה, אמר כי תנועה ציבורית הפועלת להרצת פרס, חייבת לפעול מיד על מנת שתצליח להשפיע על תוצאות הבחירות.

בליכוד לא מחכים

כתבנו אסף לוי מוסיף:

במטה שרון שוקלים בכובד ראש את האפשרות שברק יפנה את מקומו לפרס. 26 יום נותרו עד הבחירות, ודבריו של מנדל שקד, כאילו ראש הממשלה כבר החליט להסיר את מועמדותו לטובת פרס, גרם לליכוד להגביר הילוך: בימים האחרונים עומלים תחקירני הליכוד ותחקירנית של חברת אקטיב 2000, חברת הייעוץ של ליאור חורב שעובדת בשירות הקמפיין של שרון, על מה שמכונה בפשטות "תיק פרס". סיפורים ישנים וחדשים, התבטאויות של פרס בעבר ובהווה – כל דבר מלוכלך שאפשר למצוא על פרס יתקבל אצלם בברכה. חורב היחצ"ן ואייל ארד האסטרטג לא רוצים להיתפס עם המכנסיים למטה, כמו במקרה יצחק מרדכי לפני שנתיים.

בישיבת ראשי סיעות האופוזיציה שהתקיימה לפני שלושה ימים בלשכתו של שרון, הציע קליינר להתחיל לתקוף את פרס ולא לחכות עד הרגע האחרון. לטענתו, יש לשחרר את כל התחמושת לא על פרס הלוזר הפוליטי, אלא על פרס הלוזר המדיני שקונספציית אוסלו שלו כבר התרסקה מזמן. בכך, אומר קליינר, אנחנו תוקפים גם את פרס, וגם את ברק שהולך באותה הדרך.

ראש המטה האסטרטגי של שרון, ח"כ לימור לבנת, אמרה אתמול כי השאלה מול איזה מועמד יתמודד הליכוד אינה חשובה, זאת משום שהליכוד מתכוון לתקוף את השמאל ופרס הוא חלק ממנו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully