וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחימה עזה בחלקים שונים של בגדד

5.4.2003 / 6:51

שר ההסברה: האמריקאים לא ייצאו חיים משדה התעופה; חילופי אש והפצצות בדרום ומזרח בגדד; בהופעה פומבית ראשונה סייר סדאם (או כפילו) בבירה; 2 נחתים נהרגו לפנות בוקר בהתרסקות מסוק

בשעות האחרונות מתנהלת לחימה עזה באזור העיר בגדד בכמה חזיתות. חילופי אש כבדים מתנהלים בחלקה הדרומי של העיר בין לוחמי מיליציה עיראקים לנחתים אמריקאים. כוחות בעלות הברית ממטירים אש ארטילריה כבדה ויורים טילי שיוט לעבר יעדים במזרח. במהלך הלילה נשמעו בחלקה הדרום מזרחי של העיר שלוש התפוצצויות עזות. הצבא העיראקי משיב בירי נ"ט. רשת הטלויזיה אל ג'זירה מסרה כי בעלות ברית הפציצו כמה יעדים במרכז בגדד. דובר בצבא האמריקאי דיווח אתמול כי כ-2,500 חיילים מדיביזיית "בגדד" של משמר הרפובליקה המגנה על הבירה, נכנעו.

כוחות אמריקאים התבססו באזור שדה התעופה של בגדד. בכך יצרו כוחות הקואליציה תנועת מלקחיים המתהדקת על העיר. אתמול נכבש שדה התעופה הבינלאומי של העיר, המרוחק כ-20 ק"מ מהבירה. אלפי אזרחים עיראקים נמלטו הלילה מבגדד לאחר ההשתלטות על שדה התעופה. באיי.פי דווח כי מצבא ארה"ב נמסר כי הם מתגברים כוחותיהם באזור לקראת מתקפה.

בהופעה פומבית נדירה נראה נשיא המדינה, סדאם חוסיין, או אחד מכפיליו, כשהוא מבקר באתרים מופצצים בעיר לצד המון עיראקי. קודם לכן שודר נאום של חוסיין בטלוויזיה העיראקית, במהלכו קרא לתושבי בגדד להתנגד בכוח לחיילי הקואליציה. סדאם אמר לבני עמו כי הם ינצחו את הפולשים. לפני שידור נאומו של סדאם איים שר ההסברה מוחמד א-סחאף, כי עיראק תבצע הלילה שורה של פעולות התאבדות. השר אמר כי כוחות הקואליציה לא ייצאו בחיים משדה התעופה של בגדד. עם זאת, הבהיר א-סחאף, כי ארצו לא תשתמש בנשק לא קונבנציונלי.

שני טייסים מחיל הנחתים האמריקאי נהרגו לפנות בוקר בהתרסקות מסוק במרכז עיראק. מן המפקדה המרכזית של צבא ארה"ב נמסר, כי מחקירה ראשונית עולה שהסיבה להתרסקות אינה פגיעת אש אויב, אולם חקירת האירוע נמשכת. מנתוני משרד ההגנה האמריקאי עולה, כי מאז תחילת המלחמה בעיראק נהרגו 67 אנשי כוחות הביטחון האמריקאים, 154 נפצעו, 16 מוגדרים נעדרים, ו-7 נפלו בשבי.

שרידי גז חרדל בנהר פרת

אתמול בצהריים גילו חיילי ארה"ב שני אתרים, שעל פי החשד יוצר בהם נשק כימי. באתר הראשון, מפעל "לטיפייה" הנמצא במרחק 40 ק"מ מבגדד התגלו אלפי קופסאות המכילות אבקה לבנה החשודה כנשק כימי, מסמכים להכנת נשק כימי ונוגדני גז עצבים. סגן מפקד כוחות הקואליציה במפרץ, גנרל וינסנט ברוקס, אמר כי אין ספק שמדובר בחומר חשוד, וכי מתבצעות בדיקות במטרה לזהות בוודאות את מהותו.

מאוחר יותר דווח כי הכוחות האמריקאים גילו באתר נוסף ליד הבירה כמות גדולה של מבחנות שהכילו נוזל חשוד ומצבורי אבקה לבנה. עם זאת, גנרל בצבא ארה"ב אמר שהחומרים החשודים שנמצאו הם ככל כנראה חומרי נפץ ולא חומרים כימיים, כך דווח בקול ישראל.

נחתים אמריקאים גילו אתמול שרידים של ציאניד וגז חרדל במימי נהר הפרת בעיראק. בדיקות ראשוניות במקום הצביעו על ריכוזים גבוהים של שני הרעלים. הדיווח הגיע מכתב רשת אן.בי.סי, הנלווה לנחתים. בגלי צה"ל דווח כי עם זאת, טרם ניתן אישור רשמי מהפנטגון לידיעה.

קצינים במארינס מסרו כי הביסו את דיביזיית "נידה" של משמר הרפובליקה מדרום מזרח לבגדד. מצבא ארה"ב נמסר כי שתיים מתוך שש הדיביזיות של משמר הרפובליקה הובסו. ארה"ב מסרה כי בקרב נהרגו 320 חיילים עיראקים. מפקד הכוחות האמריקאיים בשטח אמר כי עדיין ישנם כיסי התנגדות במקום.

כלי התקשורת העיראקיים לא פרסמו כי שדה התעופה של בגדד נכבש. כתב רויטרס דיווח, כי רוב אזרחי העיר לא יוצאים מבתיהם, וכי החנויות בבירה סגורות. עיראק טענה כי במהלך הקרב על כיבוש שדה התעופה נפלו בידיה חמישה טנקים ומסוק של צבא ארה"ב. לפי ההודעה אנשי הצוותים נהרגו או נשבו. מקורות עיראקים דיווחו כי לפחות 83 עיראקים נהרגו ו-120 נפצעו אמש, מפגיעת טיל של כוחות הקואליציה בכפר פוראת הסמוך לשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully