וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק או פרס - גם כאן תוכל ש"ס לקבוע

10.1.2001 / 23:32

האפשרות שברק יפרוש מהמרוץ לראשות הממשלה ויפנה את מקומו לפרס לא מזיזה את אנשי ש"ס מתמיכתם בשרון למרות האהדה ההדדית; בכיר בש"ס: "מפלגת העבודה פספסה את הרכבת"

מאת לירון מרוז

מצבו הקשה של ראש הממשלה, אהוד ברק, בסקרים, והקולות ההולכים וגוברים במחנהו לשקול את החלפתו בשמעון פרס מחזירים מיד את ש"ס למרכז העניין הפוליטי. יחסיו הטובים של פרס עם המפלגה החרדית ובעיקר עם ביתו של הרב עובדיה יוסף ידועים. זאת, למעט מעידה אחת, לפני כחצי שנה בבחירות לנשיאות. המצדדים בהחלפתו של ברק בפרס כבר מפנטזים איך מועצת גדולי התורה תקרא למצביעי ש"ס להעביר את תמיכתם מאריאל שרון לשמעון פרס ותסלול לו את הדרך לבית ראש הממשלה. אבל בש"ס, כמו בש"ס, הכל פתוח והשמועות והספקולציות עפות לכל עבר.

"כל עוד מועצת החכמים לא החליטה, היתה פינה חמה בלב לפרס, אבל ברגע שהתקבלה החלטה העסק סגור", אמר ח"כ שלמה בניזרי, הממונה על ההסברה במערכת הבחירות מטעם המפלגה. לדבריו, כל מנגנוני המפלגה כבר מכוונים לפעול לבחירתו של שרון לראשות הממשלה, בלי כל קשר למתמודד מולו. "אנחנו לא נשחק במשחק של ברק, ויש כבר חומר הסברה מוכן בעד שרון", הוא מוסיף. לדבריו, מרגע זה קשה להאמין שמועצת החכמים תשנה את דעתה. חבר כנסת אחר מש"ס חיזק את דברי בניזרי: "מפלגת העבודה פספסה את הרכבת", הוא אמר. "הטעות שלהם היתה שהם לא שמו את פרס מלכתחילה, אם זה היה ככה אולי הדברים נראו אחרת".

ושוב ידו של דרעי בקלחת

בתוך כך נפוצה היום ידיעה נוספת באותו הקשר, היא שתומכי דרעי הם אלו שכביכול תומכים בהרצתו של פרס. על כך אומר אחד ממקורבי המנהיג הכלוא: "אותנו זה בכלל לא מעניין, אריה לא יתערב בבחירות והוא הזהיר אותנו לא לומר מילה אחת בנוגע למועמד. "וחוץ מזה", אומר אותו מקורב, שמסוכסך עם ההנהגה הנוכחית בש"ס, "גם ככה לש"ס בקושי יש פעילים ובקושי יהיה מי שיעבוד בשביל שרון".

מקורב אחר לדרעי זעם על השימוש שנעשה בשמו בהקשר לבחירות. "מה הקשר בכלל בין דרעי לפרס? מה הוא יכול לעזור לו? הרי אריה כבר הצהיר שהוא לא יסכים לקבל חנינה. וחוץ מזה, בבחירות 96', אריה קרא להצביע לפרס"?

אותו מקורב העלה תיאוריית קונספירציה מורכבת, שספק אם הוא מאמין בה. "אולי בכלל זה הכל מזימה של ש"ס - הם הרי מעדיפים את פרס כראש ממשלה, אבל הם לא רוצים להודיע על זה ברבים אז הם משתמשים בשם של אריה. ככה הם מקווים שמצד אחד יווצר לחץ במפלגת העבודה וברק יוחלף, ומצד שני אף אחד לא יגיד שש"ס עמדה מאחורי זה".

כך או כך, בתחילת שבוע הבא יתקיים כנס ראשון של ראשי המטות של המפלגה, ומרגע זה יתחיל השטח לעבוד. כולם מודים שבש"ס, שתמיד מצטיינת בעבודת השטח שלה, לא יהיה קשה להבחין מיד לאן באמת נושבת הרוח במפלגה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully