וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: "אין שלום אמיתי ללא ויתורים"

10.1.2001 / 20:48

אמר את הדברים בכנס הליכוד שנערך הערב ופתח את מערכת הבחירות; ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכה במועמדות שרון אך הצהיר: "כל ההבנות עם הפלסטינים בטלות ומבוטלות"

מאת אסף לוי

כנס מפלגת הליכוד הפותח את מערכת הבחירות לא הביא עמו הערב בשורות חדשות לפוליטיקה הישראלית. המועמד לראשות הממשלה, אריאל שרון לא הבהיר בנאומו מהי בדיוק תכניתו המדינית אך דיבר הרבה על אחדות, ביטחון ושלום.

"אין שלום אמיתי ללא ויתורים, השלום אליו נגיע יתבסס על פשרה אולם בכל הסדר שלום נשמור על האינטרסים החיוניים לבטחונה וקיומה של מדינת ישראל", אמר שרון. "נחדש את המשא ומתן על בסיס אחר לגמרי, על בסיס שלום אמת. ממשלה בראשותי תשמור על ירושלים, תשמור על בקעת הירדן ועל אזורי הביטחון החיוניים לישראל. ממשלה בראשותי לא תדון על שום סעיף העוסק בשיבה של פליטים", אמר שרון.

שרון חידש פעם נוספת את קריאתו לאחדות, "אעשה כל מה שאוכל להביא אחדות לעם שלנו, שלום אמת חייב להתבסס על עוצמתה של מדינת ישראל". שרון התייחס בנאומו לראש הממשלה, אהוד ברק ומדיניותו, "ככה לא עושים שלום. שלום במזרח התיכון עושים עם שתי רגלים על הקרקע ולא בהליכה אחרי חזיונות שווא". עוד התייחס שרון לקמפיין הבחירות בשמאל המזהה אותו עם מלחמה: "איש לא יטיף לי בכל הנוגע לכמיהה לשלום. שלום עושים מתוך עמידה על עקרונות. זו דרכי וכך אנהג".

לפני שרון נשא דברים ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו שהביע תמיכה במועמדותו של שרון בתחילת דבריו ובסופם אך נמנע מלהתייחס לתכונות המועמד: "אני תומך באריאל שרון לראשות ממשלת ישראל. באתי לכאן לומר את זה". נאומו של נתניהו נשמע כנאום בחירות לכל דבר ואפילו כלל הצהרה משמעותית אחת: "כל ההבנות שהושגו עם הפלסטינים בטלות ומבוטלות". נתניהו שלא ברור מה יהיה מעמדו בממשלת שרון ביקר את ראש הממשלה ברק והבהיר "אנחנו נבצע את זה". שרון לא התייחס בדבריו הערב להצהרה זו של נתניהו.

על הבמה בבניני האומה בירושלים ישבו נציגי של המפלגות התומכות במועמדותו של שרון בהם ישראל בעלייה, ישראל ביתנו, האיחוד הלאומי והמפד"ל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully