וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד לא מחכים לברק: מכינים את 'תיק פרס'

10.1.2001 / 16:18

דבריו של חיים מנדל שקד בדבר פרישה אפשרית של ברק נפלו על אוזנים מוכנות בליכוד; הדפים בתיק פרס הולכים ונערמים והאסטרטגיה משתנה בהתאם; במקביל ממשיכים 'להסתיר' את סבא שרון

מאת אסף לוי

במטה שרון חושבים בכובד ראש על אפשרות שראש הממשלה ברק יפנה את מקומו לשמעון פרס. 26 יום נותרו עד הבחירות, ודבריו של ראש לשכת ברק לשעבר, חיים מנדל שקד, כאילו גמל בליבו ראש הממשלה להסיר את מועמדותו לטובת פרס, גרם לליכוד להגביר הילוך: בימים האחרונים עומלים תחקירני הליכוד ותחקירנית של חברת אקטיב 2000, חברת הייעוץ של ליאור חורב שעובדת בשירות הקמפיין של שרון, על מה שמכונה בפשטות: תיק פרס.

סיפורים ישנים וחדשים, התבטאויות של פרס בעבר ובהווה – כל דבר מלוכלך שאפשר למצוא על פרס יתקבל אצלם בברכה. חורב היחצ"ן ואייל ארד האסטרטג לא רוצים להיתפס עם המכנסיים למטה, כמו במקרה יצחק מרדכי לפני שנתיים.

בישיבת ראשי סיעות האופוזיציה שהתקיימה לפני שלושה ימים בלשכתו של שרון, הגיע ח"כ מיכאל קליינר מצויד בנייר עמדה שכותרתו: "הנחת עבודה אפשרית – ברק נכנע ללחץ ומפנה את מקומו לפרס". קליינר מציע כבר עכשיו לתקוף את פרס ולא לחכות עד הרגע האחרון. לדעתו, צריך לשחרר את כל התחמושת לא על פרס הלוזר הפוליטי, אלא על פרס הלוזר המדיני שקונספציית אוסלו שלו כבר התרסקה מזמן. בכך, אומר קליינר, אנחנו תוקפים גם את פרס, וגם את ברק שהולך באותה הדרך. במקביל, גורס קליינר שצריך לחזק את הדימוי של שרון כמר ביטחון, אחד כזה שהערבים לא אוהבים להתעסק איתו.

סבא שרון: משחק עם הנכדים ומטייל בחווה הפסטורלית

במטה האסטרטגי של שרון חושבים אחרת: הם ימשיכו להציג את שרון כסבא ג'פטו חביב וחייכן עם מבט שאומר "עיניי כבר ראו הכל".

כך למשל, בסרט התדמית שיוקרן הערב לראשונה בטקס פתיחת מערכת הבחירות של הליכוד בבנייני האומה, יופיעו תמונות של שרון משחק עם נכדיו, מחייך באושר עם אשתו האהובה לילי ז"ל, ומטייל בחוות השקמים – ביתו הפסטורלי. המוזיקה שפותחת את הסרט בן השלוש וחצי דקות, נשמעה לחלק מהאנשים כמו מוזיקת הפתיחה של הסדרה דאלאס. גם העבר הצבאי המפואר של שרון יוצג בסרט, לא בהבלטה יתרה. עברו המשותף עם בנימין נתניהו, מוצנע. כך גם החליטו במטה שרון לא להכניס תמונות של אריה דרעי, "המנהיג הגולה" של חלק גדול ממצביעי שרון.

האסטרטגיה המנחה את מטה שרון היא עדיין להחביא את המועמד שלה לראשות הממשלה. בישיבת צוות שהתקיימה בשבוע שעבר באולפני רול בגבעתיים, הורה היועץ ארתור פינקלשטיין, מי שבעצם מוביל את קמפיין שרון להמשיך ולהחביא אותו. אין שום סיבה שיישרף, אמר. פינקלשטיין, סיפר באותה הזדמנות על מועמד לסנאט שהוא הריץ פעם. למועמד היה עבר מאוד לא מחמיא מאחוריו (עבירות פליליות וכו'). פינקלשטיין הורה לו להישאר בצל, פינקלשטיין הביא אותו לסנאט.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully