וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתי דיביזיות עיראקיות הושמדו"

רויטרס

3.4.2003 / 2:26

גנרל אמריקאי אמר כי שתיים מהדיביזיות סביב בגדד "כבר לא מהוות כוח משמעותי"; אמר כי העיראקים מגלים "סימני חולשה"; הכוחות ממשיכים להתקדם לעבר בגדד, ונמצאים 30 ק"מ ממערבה

גנרל אמריקאי אמר אמש כי שתי דיביזיות של משמר הרפובליקה שהגנו על בגדד "כבר לא מהוות כוח משמעותי". לדברי הגנרל סטנלי מק'קריסטל, שתי הדיביזיות שהותקפו על ידי כוחות הקואליציה הן דיביזיות "מדינה" ו"בגדד". בתדרוך שנערך בפנטגון אמר מק'קריסטל לכתבים כי הצבא העיראקי מתגבר את כוחות משמר הרפובליקה סביב בגדד בחיילים "רגילים". לדבריו, "זה מעניין, משום שאנחנו חושבים שזה סימן לחולשה מצידם. בדרך כלל הם לא יוצרים כאלה צירופים".

הלילה דיווחו מקורות בצבא ארה"ב כי יחידות של משמר הרפובליקה נעות מדרום לבגדד, במטרה לחסום את תנועת כוחות הקואליציה. הכוחות רשמו אתמול התקדמות משמעותית בדרך לבגדד. הכוחות האמריקאים הנעים לבגדד מכיוון דרום מערב עיראק, הגיעו למרחק של 30 ק"מ מהבירה. הכוחות המתקדמים דרך נהר החידקל, מכיוון דרום מזרח, נמצאים במרחק של 40 ק"מ מהבירה.

בכיר בצבא ארה"ב, תא"ל וינסנט ברוקס, מסר אתמול במסיבת עיתונאים במפקדה בקטאר כי חלק מהכוחות האמריקאים המתקרבים לבירה חצו "קו אדום" מסביב לעיר, שהצבא האמריקאי מאמין כי הוא יכול לעורר מתקפה כימית מצד הכוחות העיראקים. כתב סוכנות "רויטרס" המתלווה לכוחות המתקרבים לעבר הבירה, מסר כי החיילים לובשים חליפות מגן מפני נשק כימי. לדברי ברוקס, "אם ייעשה שימוש בנשק הכימי, אנו נהיה מוכנים. זה גורם לנו לנקוט באמצעי זהירות בדרך לעיר, אך זה לא גורם לנו לעצור".

מוקדם יותר השתלטו נחתים אמריקאים על גשר גדול מעל נהר החידקל, סמוך לעיר כות. קצין אמריקאי אמר כי זהו הגשר הגדול היחיד שנותר לכוחות לעבור בדרך לבגדד. בעקבות הפעולה, נפתח בפני הנחתים כביש מספר 6 המוביל לבירה.

בית חולים נפגע בהפצצה על בגדד

בית חולים ליולדות נפגע אתמול בצהריים במהלך הפצצות כוחות הקואליציה בעיר בגדד. בהפצצות נפצעו לפחות 25 בני אדם, ונהרגו מספר אנשים. בין הנפגעים גם שלושה רופאים מבית החולים. במהלך ההפצצות נמחצו כחמש מכוניות, והנהגים שלהן נשרפו למוות בתוכן. בתקיפה נפגע גם בניין מסחרי מרכזי בבגדד, הממוקם בסמוך למשרדי הביטחון הממשלתיים, שלא נפגעו. במהלך התקיפות האוויריות אתמול בעיר, נפגעו גם מתחם הנשיאות ומפקדות הצבא.

בעיר כרבלא, כ-110 ק"מ דרומית לבגדד, נמשכים הקרבות הקשים. חיילי ארה"ב כיתרו את העיר ואיבטחו את כל הצירים ממנה, כדי לאפשר את זרימת הכוחות צפונה לכיוון בגדד. לפי חלק מהדיווחים, נפלה העיר בידי כוחות הקואליציה. כמו כן התנהלו אתמול קרבות גם בעיר נג'אף. במהלך הקרבות ירו חיילים עיראקים לעבר כוחות הקואליציה מתוך מסגד עלי, הנחשב לאחד מהמקומות המקודשים ביותר עבור הפלג השיעי. גם בבצרה התנהלו חילופי אש בין הכוחות הבריטיים לחיילי עיראק.

בתוך כך מתגברת חרושת השמועות באשר לגורלו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין. הטלוויזיה העיראקית דיווחה אתמול כי הנשיא קיים פגישה עם בכירי הממשל, בהשתתפות בניו עודאי וקוסאי. תחילה לא שודרו צילומים מהכינוס, אולם מאוחר יותר נראה סדאם כשהוא צוחק עם שריו. בנוסף, במהלך 24 השעות האחרונות הוקראו בטלוויזיה העיראקית מספר הודעות כתובות מטעם סדאם, ללא צילומים של הנשיא עצמו.

ההערכות השונות בנוגע לגורלו של סדאם חוסיין החלו לאחר הפצצת הבונקר שלו בערב הראשון של המלחמה, ב-20 במרץ. מאז הופיע סדאם פעמיים בטלוויזיה, אולם לא ברור מתי נערכו הצילומים. שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, התייחס אמש לאי הופעתו של נשיא עיראק בטלוויזיה כפי שתוכנן, ואמר כי לא ברור מה עלה בגורלו בפעולה האמריקאית שפתחה את המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully