וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים תומכים בברק - ומוכנים לדבר על זה

10.1.2001 / 14:28

מרכז מפלגת הבחירה הדמוקרטית החליט אמש לתמוך בברק; אל תצפו למהפך בסקרים, רק לגיוון הקול הרוסי; "אנחנו מחוץ לקונצנזוס הרוסי", אומר רומן ברונפמן; אבל גם שם אומרים כי הם מצביעים יותר נגד שרון, פחות בעד ברק

מאת תולי שרגאי

בזמן שהמועמד לראשות הממשלה, אהוד ברק התמודד אתמול על שני מיליון מצביעים במפגן משותף אצל "רפי רשף" ו"הכספת", החליטה מפלגת "הבחירה הדמוקרטית" לתמוך בו לראשות הממשלה.

זה לא הרבה קולות, "אנחנו מחוץ לקונצנזוס הרוסי", אומר יו"ר המפלגה רומן ברונפמן, אבל בכל זאת, 40 חברי מרכז הצביעו בעד, ארבעה נגד ושבעה ביקשו להשאיר את חופש ההחלטה בידי החברים. קדם להחלטה נאום של ברונפמן, שאמר כי לממשלת ברק יש לפחות את הסיכוי, גם אם לא את הערובה, להצליח להביא לשתי ההיפרדויות הנחוצות לישראל ההפרדה מהפלסטינים והפרדת הדת מהמדינה. לאחר נאומו של ברונפמן התקיים דיון ארוך במרכז.

סיעת הבחירה הדמוקרטית, מורכבת מחברי הכנסת ברונפמן ואלכס צינקר שהתפצלו מ"ישראל בעליה" ומיד הפכו בוגדים בעיני שרנסקי ואנשיו. הכינוס אתמול היה ערב חברתי נינוח. בזה אחר זה עלו חברי המרכז לבמה וקיבלו שלוש דקות להרצאת טיעוניהם – בפועל הם דיברו הרבה יותר.

סיפורים ממלחמת העולם השניה, השוואות בין שרון לסטאלין ומשפט שחזר על עצמו מספר פעמים "לפני שבאתי לארץ חשבתי שכל היהודים חכמים…", שעורר בכל פעם צחוק רם בקהל.

דוד ליטניק, עשר שנים בארץ, מתייחס לתדמית הגנרל שבונים לשרון אצל העולים. "אני לא מספיק אמיץ כנראה ככדי ללכת עם שרון. באתי עם משפחתי כדי לחיות בארץ. אני זוכר את סברה ושתילה, איך שרון נכנס ללבנון בפעם הראשונה ולקח יותר מעשרים שנה עד שברק הצליח להוציא אותנו משם".

בינתיים לא הגיעה פנייה מברק

אבל היו גם אחרים שטענו כי לבחירה הדמוקרטית, מפלגה כל כך קטנה, אסור להחליט על תמיכה במועמד אלא לתת למועמדים להזיע.

וולודיה ורונל לא הגיע בהסעות מריכוזי העולים אלא במכוניתו הפרטית, מהגבעה הצרפתית בירושלים. הוא היה אחד מארבעת המתנגדים לתמיכה בברק. "אני בחרתי בברק ב- 99' והוא בגד בי. הוא לא קיים את הבטחותיו הן בתחום הלאומי והן במלחמה בחרדים. לא רק שלא אקבל את דעת המפלגה, גם אציע לכולם לתמוך בשרון". מה הוא עושה בבחירה הדמוקרטית ולא אצל ליברמן? זכויות אזרח.

איליה אדג'אשווילי, הסטוריון צעיר שחי בלונדון כמה שנים לפני שעלה לארץ, עלה לבמה כדי לספר סיפור קצר. "עד שלשום חשבתי להצביע בפתק לבן. אבל אני גר בקרית חיים ליד מרכז קליטה וראיתי איך לפני ההפגנה הגדולה של הימין בירושלים הגיעו לשם אנשים ושכנעו את העולים החדשים, חלקם אולי שבועיים בארץ, לבוא לטיול בירושלים. מובן שכשהם חזרו כולם חשבו ששרנסקי הוא מנהיג ישראל ושאריאל שרון הוא המשיח. זה מה שגרם לי להחליט להצביע". בעולם אידיאלי הוא היה מצביע עבור רמון או עבור בורג, לא עבור ברק, וגם לא עבור פרס, שהוא שמאלי מדי בשבילו.

תשע בערב. לאחר ההצבעה מהירה חברי המרכז מתפזרים במהירות כדי להספיק לחזור לאשדוד, קרית חיים ובאר שבע. אצל רפי רשף ברק מודה שמה שחסר לו עכשיו אלו מצביעי השמאל. בחוץ ברונפמן אומר כי בינתיים לא הגיעה כל פניה מברק. הם יעבדו עבורו במטה נפרד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully