וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולורדו: 3 נזירות נאשמות בהשחתת מצבור טילים

2.4.2003 / 16:11

נכנסו לבסיס גרעין אמריקאי וגרמו בפטישים נזק של 1,000 דולר; ציירו צלבים באמצעות דמן; המטרה: מחאה על מדיניות ארה"ב בנושא עיראק; הנזירות: נבלה שארית ימינו בכלא למען השלום

3 נזירות בקולורדו מואשמות בכך שהשחיתו באוקטובר האחרון בונקר של טילים בבסיס גרעין בקולורדו, ארה"ב, באמצעות פטישים וכן ציירו בו צלב באמצעות דמן שלהן כמחאה נגד מדיניות הממשל בנושא עיראק. התביעה טוענת כי הנזירות סיכנו את הביטחון הלאומי של ארה"ב. לטענת ההגנה, מחאת הנזירות היתה שקטה ולא סיכנה את ביטחון המדינה.

ברשת איי.בי.סי דווח כי בכתב האישום נגד האחיות ארידית' פליית בת 66, ג'קי האדסון בת 68, וקרול גילברט בת 55, נטען כי פרצו למאגר הטילים בבסיס מינטמאן 3 בצפון מזרח קולורדו וגרמו נזק של 1,000 דולר לרכוש הצבא.

סגן התובע הכללי האמריקאי, רוברט בראון, אמר כי האחיות סירבו לעזוב את האתר כשהתבקשו לכך על ידי הקצינים במקום. עוד אמר כי טילים גרעיניים חיוניים לביטחונה של ארה"ב, ומרתיעים אומות אחרות בעולם משימוש בנשק זה.

עורך דינן שך הנזירות, וולטר גראש, טען כי השלוש נכנסו לתוך הבסיס כדי למחות באמצעות הקראת פסוקים מהתנ"ך ושירה של הימנונים דתיים. לטענת הנזירות, הן ביצעו את מעשיהן מאחר והרגישו שלא היתה להן ברירה. באותו זמן כבר היה ברור שהמלחמה עם עיראק הולכת ומתקרבת וארה"ב סירבה להתחייב שלא תשתמש בנשק גרעיני.

פליית, המייצגת את עצמה במשפט, אמרה כי המחאה חשובה גם אם היא וחברותיה ייענשו בגינה. "הדבר יגרום לאנשים לחשוב יותר על כלי נשק", אמרה. העונש המירבי שניתן לגזור על הנזירות במידה ויורשעו הוא 30 שנות מאסר. "אם נצטרך לבלות את שארית ימינו בבית הסוהר, נעשה כן למען השלום", אמרה פליית בדמעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully