וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: הצד הטורקי הגיש הצעה לפתרון הסכסוך

רויטרס

2.4.2003 / 16:48

מנהיג הטורקים באי הגיש לעמיתו היווני הצעת פשרה; הצד היווני יקבל גישה לאדמה שבשליטת הטורקים, ובתמורה יפסיק את החרם הכלכלי; מקווה: ניצור דיאלוג שיוביל ליחסי עבודה תקינים

מנהיג קפריסין הטורקית, ראוף דנקטאש, הציע היום לעמיתו היווני ויתורים על שטחים כדי להגיע להסדר סופי על המחלוקת באי. במכתב שהעביר למנהיג קפריסין היוונית, טאסוס פפאדופולוס, מופיעות שש הצעות לסיום המשבר. בין היתר, יוכל הצד היווני לקבל גישה לאזור מסוים הנמצא תחת שליטה טורקית מאז הפלישה ב-1974.

לדברי דנקטאש, קפריסין היוונית תצטרך בתמורה לסיים את החרם המסחרי שלה על קפריסין הטורקית. "הצעתי כמה רעיונות, שאני מאמין שיוכלו ליזום תהליך של דיאלוג ויוביל ליחסי עבודה תקינים בנינו", אמר.

בחודש שעבר נכשל ניסיון של האו"ם לפתור עשורים של מחלוקת באי הים תיכוני. שליחו של מזכ"ל הארגון, קופי ענאן, מסר אז כי "המאמצים לא עלו יפה. הגענו לסוף הדרך". ענאן דרש משני הצדדים לערוך משאלי עם בנוגע להסכמי השלום לאיחוד האי.

על פי הצעת האו"ם, קפריסין תאוחד למדינה אחת המורכבת משתי תת מדינות המקושרות ביניהן על ידי ממשל מרכזי בעל סמכויות מעטות. דנקטאש דרש הכרה בחלק הטורקי של האי כצעד ראשון לקראת האיחוד. כמו כן, הוא דחה את רעיון השיבה של פליטים יוונים לאזור הטורקי ועמד על כך כי שתי הקהילות צריכות לחיות בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully