וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר ראש החמאס בחברון

2.4.2003 / 10:26

מערכת הביטחון מייחסת לו מעורבות בשורת פיגועים קשים; נבדקת מעורבתו בפיגוע באוטובוס בחיפה; צה"ל מנהל מבצע נרחב במחנה הפליטים בטול כרם; 1,000 גברים מוחזקים בבית ספר בעיר

כוח צה"ל עצר הלילה את ראש החמאס בחברון, מוניר מרעי. בפעולה נעצר פעיל חמאס נוסף. מרעי, אזרח ירדני, עמד מאחורי שורת פיגועים בהם החדירה ליישוב אדורה לפני כשנה, שבה נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים. על פי החשד, מרעי היה מעורב גם בפיגוע התאבדות באוטובוס בחיפה, לפני מספר שבועות.

כוח צה"ל הרס הבוקר בחברון את ביתו של עומר חמדאן אבו סנינה, פעיל תנזים שהיה מעורב במספר רב של פיגועים ובהכנת מטעני חבלה. כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה 11 מבוקשים פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

צה"ל החל הלילה במבצע סריקות ומעצרים נרחב במחנה הפליטים טול כרם. במהלך הלילה חדרו למחנה מכמה כיוונים כוחות מגדוד "נחשון", גדוד 890 של חטיבת הצנחנים וגדוד "אגוז", בסיוע טנקים ובחיפוי מסוקי קרב. גורמי צבא מסרו כי הוטל עוצר על המחנה, וכי המבצע לא הוגבל בזמן. שבעה גברים נעצרו.

מקורות פלסטיניים מסרו, כי סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר סגר צה"ל על פתחי המחנה וסמטאותיו בגדרות תיל, וריכז כ-1,000 גברים בין גיל 15 ל-40 באחד מבתי הספר בעיר. לדברי המקורות, כוחות צה"ל החלו בחיפושים מבית לבית. עד כה לא נרשמו נפגעים במחנה.

בימים האחרונים ערך צה"ל במרחב טול כרם וקלקיליה מעצרים רבים, בכפרים ענבתא, שווייכה ועבוש, בעיר טול כרם ובמחנה הפליטים נור א-שמס (המחנה הנוסף בעיר טול כרם). מקורות פלסטיניים מעריכים כי מטרת המבצע היא לעצור את נימר חליל, פעיל הג'יהאד האיסלאמי מטול כרם, שעל פי החשד אחראי לפיגוע בנתניה ביום ראשון, והיה המפעיל של החוליה שהפעילה את מעבדת חבלה בג'לג'וליה. אתמול הרס צה"ל את ביתו של המתאבד ראמי ראנם, שביצע את הפיגוע בנתניה, בכפר דיר אל ע'סון ליד טול כרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully