וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נגד מנדל-שקד: ראש הממשלה ורעייתו מכחישים אפשרות פרישה

10.1.2001 / 18:43

ראש הממשלה הגיב להאשמות ואמר: אני מתכוון לנצח בבחירות; נאוה ברק: המשפחה תומכת בהמשך ההתמודדות; ראש לשכת ברק לשעבר טען היום: ההחלטה כבר אצלו בראש, הוא לא מתאבד שיעי

ראש הממשלה אהוד ברק מגיב הערב לדברי ראש לשכתו לשעבר חיים מנדל שקד ומכריז: "אני מתכוון לנצח את בבחירות. שום סוג של מצב ושום התפתחות או מצב ברוח לא ירתיע אותי".
ברק הוסיף ואמר כי "כל מי שמתחזה או מתיימר לדבר בשמי לנחש את עמדתי ודעותיי מטריד אתכם ומבזבז את זמנכם".

יו"ר מרצ, יוסי שריד, אמר אף הוא בתגובה לדברי מנדל שקד כי "זה מעשה חצוף מצד כל אחד וגם מצד שקד שהוא חבר אישי שלי. שקד מעמיד פנים שהוא מקורב ומדבר בשמו של ראש הממשלה. אני קיבלתי רושם אחר".

בתשובה לשאלה אם יש להחליף את ברק בפרס אמר שריד: "אני חושב שכל זמן שיביאו את זה בחשבון הוא לא יוכל להתרומם בסקרים, כי זו נבואה שמגשימה את עצמה. בניגוד לכמה מאנשי מפלגתו של ברק אני לא עוסק בשום דבר אחר חוץ מהרצתו של ראש הממשלה".

מוקדם יותר הבוקר אמר ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, חיים מנדל שקד, כי ברק כבר החליט לפרוש מהמירוץ לראשות הממשלה והוא רק מעכב את הודעתו. בראיון לגלי צה"ל אמר מנדל שקד כי "כמו שאני מכיר את אהוד, ההחלטה כבר אצלו בראש. הוא לא יגלה אותה לי, או לך או לאחיו אבל היא כבר קיימת. הוא לא מתאבד שיעי".

מנדל שקד קרא לברק להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה ולפנות את מקומו לשמעון פרס, שלדבריו הוא בעל סיכויים טובים יותר לנצח בבחירות. "אני אומר זאת מתוך הערכה גדולה לאיש, אבל המציאות מלמדת שהוא לא מסוגל לנצח את הבחירות האלה", הוא אמר.

לשכת ראש הממשלה הגיבה בשעות הצהריים באופן רשמי על דבריו של מנדל שקד, ומסרה כי ברק מתכוון לנצח בבחירות ופועל לקבלת מנדט מהעם להמשך המאבק על השלום. "בשום מצב ובשום מקרה ברק לא יפרוש מהמירוץ. שום אדם לא הוסמך לדבר בשמו על הנושא. מי שמתיימר לדבר בשמו מוסר לתקשורת דיסאינפורמציה", נטען בתגובה.

רעייתו של ראש הממשלה, נאוה ברק, הכחישה את דברי מנדל שקד בעת ביקור בבית החולים ע"ש שיבא, ואמרה כי בני משפחתו הקרובה ומקורביו תומכים בהמשך התמודדותו בבחירות.

בתגובה לדברים אמר ראש המטה האישי של ברק, אלדד יניב, כי "ראש הממשלה ירוץ עד הסוף וינצח. מי שאין לו אוויר שישב בצד ולא יפריע".

כתבתנו הלית לוי מוסיפה:

ממטה ברק נמסר בתגובה לדבריו של מנדל שקד כי "חבל שבשעה כה גורלית למדינת ישראל עוסק חיים מנדל שקד בחיסולי חשבונות קטנוניים אישיים כנגד מי שכל חייו עשה למענו. מוזר לראות שמי שטוען שרוצה בטובת ראש הממשלה לא מחמיץ שום הזדמנות לפגוע בו ולפזר סיפורי אגדה חסרי בסיס".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully