וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבנים בריטים - חיילים סירבו להשתתף במלחמה

רויטרס

2.4.2003 / 0:02

2 חיילים הוחזרו מהמפרץ לבריטניה, לאחר שטענו כי המלחמה פרצה ללא אישור האו"ם; השניים, כנראה מחיל האוויר של הוד מלכותה, צפויים לעמוד לדין משמעתי; משרד הביטחון הבריטי מכחיש


שני חיילים בריטים שהיו מוצבים במפרץ הפרסי נשלחו בחזרה לבריטניה, לאחר שטענו כי המתקפה האמריקאית-בריטית בעיראק אינה חוקית. הם צפויים לעמוד שם לדין משמעתי על סרבנותם. השניים נשלחו בחזרה הביתה סמוך למועד פתיחת המלחמה, מיד לאחר שהתוודו בפני מפקדם כי הם חוששים שיועמדו לדין בעקבות ההחלטה לפתוח במלחמה גם ללא אישור ממועצת הביטחון של האו"ם, כך מסר עורך דינם של השניים, גילברט בליידס.

מפקדי הצבא הבריטי בקטאר טענו כי שני החיילים הוחזרו לבריטניה מסיבות בריאותיות, והכחישו כי השניים סירבו להילחם. דובר משרד הביטחון הבריטי בלונדון אמר כי הוא לא שמע על מקרה כזה. "אני מודע לכל הסיבות שבעטיין חזרו לוחמים הביתה, ומעולם לא נתקלתי בלוחמים שהוחזרו מפני שסירבו להילחם", אמר הדובר.

עורך הדין של השניים מסר כי הם שבו לפעילות סדירה בבסיסם בדרום בריטניה, וכי הם ממתינים לשמוע ממשרד הביטחון אם יועמדו לדין על סרבנותם. "הם לא חשבו שייאלצו אותם למלא פקודה לא חוקית", אמר בליידס. "השאלה החשובה היא – האם הפקודה לצאת למלחמה היתה חוקית, או לא", הוסיף.

בליידס סירב לומר מיהם שני הסרבנים הבריטים, אולם עיתונים ברחבי המדינה מדווחים כי מדובר השניים שירתו בחטיבה מספר 16 של חיל האוויר המלכותי הבריטי. קצין בכיר בחטיבה הכחיש כי שניים מחייליה נשלחו הבייתה עקב סירוב להשתתף במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully