וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההסברה נאם במקום סדאם - קרא לג'יהאד

רויטרס

1.4.2003 / 19:24

קודם לכן דווח כי נשיא עיראק יישא נאום טלוויזיוני לאומה; נמשכת ההפגזה הכבדה על בגדד; רמדאן: 6,000 מתנדבים ערבים הגיעו לסייע; עיראק: סיכלנו ניסיון נחיתת כוחות בריטים בצפון

שר ההסברה העיראקי, מוחמד סעיד א-סחאף, הקריא הערב בטלוויזיה העיראקית את נאומו של נשיא עיראק, סדאם חוסיין. בהצהרה קרא הנשיא העיראקי לעמו להילחם בפולשים מלחמת קודש, ג'יהאד, בכל מקום. ההצהרה הסתיימה במילים "תחי עיראק ופלסטין". קודם לכן דווח, כי סדאם יישא נאום לאומה העיראקית. מאז תחילת המלחמה בעיראק ב-20 במרץ, נשא סדאם שני נאומים טלוויזיונים לאומה.

ההפצצות הכבדות על בגדד נמשכות גם היום. כתב רויטרס בעיר דיווח, כי ההפגזות מתקרבות למרכז העיר, אך עדיין מתמקדות בדרומה, שם מרוכזים כוחות משמר הרפובליקה העיראקיים. שר ההסברה העיראקי, מוחמד סעיד א-סחאף, אמר היום במסיבת עיתונאים כי בהפצצות בבגדד ביממה האחרונה נהרגו 19 בני אדם ויותר מ-100 נפצעו. לדבריו, אזרחים עיראקיים נהרגו גם בתקיפות בערים נוספות. בשעות הערב טענה עיראק כי לפחות 33 אזרחים נהרגו בהפצצות הקואליציה על העיר חילה, הנמצאת כ-80 קילומטר דרומית לבגדד.

סגן נשיא עיראק, טהא יאסין רמדאן, אמר היום כי 6,000 מתנדבים ערבים הגיעו עד כה לסייע לעיראק. במסיבת עיתונאים בבגדד, אמר רמדאן כי האסטרטגיה של עיראק היא לנהל מלחמה לטווח ארוך. הוא ציין כי לארצו אין נשק להשמדה המונית. הוא הוסיף כי ייתכן שכוחות הקואליציה "ישתלו" חומרי לחימה כאלה בעיראק כדי להציגם אחר כך כאילו נתגלו במדינה.

ארה"ב: החיילים במחסום פעלו כשורה

בצבא ארה"ב טוענים כי החיילים האמריקאים שירו אתמול למוות באזרחים עיראקיים במחסום סמוך לעיר נג'אף פעלו כשורה. אחר הצהריים אמר סגן מפקד צבא ארה"ב, הגנרל פטר פייס, כי חייליו פעלו כנדרש, ויש להם זכות להגנה עצמית. בתקרית נהרגו לפחות שתי נשים וחמישה ילדים. במכונית היו 13 נשים וילדים. סגן מפקד כוחות הקואליציה, תא"ל וינסנט ברוקס, אמר לכתבים במפקדה בקטאר, כי הנהלים במחסומים לא ישתנו בעקבות המקרה.

דובר מטעם המפקדה המרכזית האמריקאית בקטאר מסר, כי נהג המכונית התעלם מהוראה לעצור. לדבריו, "החיילים ירו לעבר תא הנוסעים של המכונית כמוצא אחרון". במחסום זה אירע ביום שבת פיגוע התאבדות בו נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים. גורמים בצבא ארה"ב מסרו כי מאז הפיגוע נוקטים כוחות ארה"ב באמצעי בטיחות מוגברים.

בשעות הבוקר הרגו חיילים אמריקאים אזרח עיראקי נוסף שנהג את משאיתו במהירות לעבר מחסום מחוץ לעיר שאטרה בדרום עיראק. נוסע נוסף שהיה איתו נפצע קשה, ובבדיקה התברר שהשניים לא היו חמושים. אחד החיילים שירו על המשאית אמר כי חשב "שזה פיגוע התאבדות".

"האמריקאים תקפו אוטובוסים של פעילי שלום"

שר ההסברה העיראק, מוחמד סעיד א-סחף, אמר היום כי הכוחות העיראקיים סיכלו ניסיון נחיתת כוחות בריטיים בשדות הנפט באזור העיר מוסול, בצפון המדינה. השר, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי רוב הכוחות שנחתו חוסלו וכי מרבית הציוד וכלי הרכב שנשאו עמם נפל בידי הצבא העיראקי. "זוהי תבוסה מדהימה", אמר. "מדהים איך האמריקאים דחפו את הבריטים לעשות זאת, כאילו זה ניסוי". בתחנת "אל ג'זירה" דווח כי עשרה חיילים בריטים נהרגו.

דובר של צבא בריטניה במפקדה בקטאר מסר כי לא ידוע לו על ניסיון נחיתה בצפון עיראק. ביום חמישי נחתו כאלף צנחנים אמריקאים באזור הכורדי שבצפן עיראק. עדי ראיה דיווחו היום כי מטוסים אמריקאים הפציצו מטרות סמוך לעיר קירקוק, בצפון עיראק. קירקוק ומוסול מהוות בימים האחרונים מטרה להפצצות כחלק מניסיון צבא ארה"ב להעביר כוחות לאזור, כדי לפתוח בחזית שניה במערכה שהתנהלה עד כה מכיוון דרום.

שר ההסברה העיראקי אמר עוד, כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב תקפו אתמול שני אוטובוסים שהובילו מעמאן פעילי שלום אמריקאים ואירופים. לדבריו, הפצועים קיבלו טיפול סמוך לגבול ירדן. הוא לא מסר פרטים על מספר הנפגעים. הוא ציין, כי מדובר ב"מגינים אנושיים" שהיו בדרכם לבגדד. בתשובה לשאלה בנושא במסיבת עיתונאים בקטאר, השיב תא"ל וינסנט ברוקס, כי לא ידוע לו על המקרה. ברוקס אמר עוד, כי חיילי ארה"ב לקחו בשבי גנרל עיראקי בכיר במהלך הקרבות בעיר כרבלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully