וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: החיילים במחסום פעלו כשורה

1.4.2003 / 17:43

הכוחות במפרץ: לא נשנה הנהלים בעקבות הירי ממנו נהרגו 7 נשים וילדים. לחיילים זכות להגנה עצמית; עיראק: סיכלנו ניסיון נחיתת כוחות בריטים בצפון; נמשכות ההפגזות הכבדות על בגדד

בצבא ארה"ב טוענים כי החיילים האמריקאים שירו אתמול למוות באזרחים עיראקיים במחסום סמוך לעיר נג'אף פעלו כשורה. אחר הצהריים אמר סגן מפקד צבא ארה"ב, הגנרל פטר פייס, כי חייליו פעלו כנדרש, ויש להם זכות להגנה עצמית. בתקרית נהרגו לפחות שתי נשים וחמישה ילדים. במכונית היו 13 נשים וילדים. סגן מפקד כוחות הקואליציה, תא"ל וינסנט ברוקס, אמר לכתבים במפקדה בקטאר, כי הנהלים במחסומים לא ישתנו בעקבות המקרה.

דובר מטעם המפקדה המרכזית האמריקאית בקטאר מסר, כי נהג המכונית התעלם מהוראה לעצור. לדבריו, "החיילים ירו לעבר תא הנוסעים של המכונית כמוצא אחרון". במחסום זה אירע ביום שבת פיגוע התאבדות בו נהרגו ארבעה חיילים אמריקאים. גורמים בצבא ארה"ב מסרו כי מאז הפיגוע נוקטים כוחות ארה"ב באמצעי בטיחות מוגברים.

בשעות הבוקר הרגו חיילים אמריקאים אזרח עיראקי נוסף שנהג את משאיתו במהירות לעבר מחסום מחוץ לעיר שאטרה בדרום עיראק. נוסע נוסף שהיה איתו נפצע קשה, ובבדיקה התברר שהשניים לא היו חמושים. אחד החיילים שירו על המשאית אמר כי חשב "שזה פיגוע התאבדות".

"האמריקאים תקפו אוטובוסים של פעילי שלום"

שר ההסברה העיראק, מוחמד סעיד א-סחף, אמר היום כי הכוחות העיראקיים סיכלו ניסיון נחיתת כוחות בריטיים בשדות הנפט באזור העיר מוסול, בצפון המדינה. השר, שדיבר במסיבת עיתונאים, אמר כי רוב הכוחות שנחתו חוסלו וכי מרבית הציוד וכלי הרכב שנשאו עמם נפל בידי הצבא העיראקי. "זוהי תבוסה מדהימה", אמר. "מדהים איך האמריקאים דחפו את הבריטים לעשות זאת, כאילו זה ניסוי". בתחנת "אל ג'זירה" דווח כי עשרה חיילים בריטים נהרגו.

דובר של צבא בריטניה במפקדה בקטאר מסר כי לא ידוע לו על ניסיון נחיתה בצפון עיראק. ביום חמישי נחתו כאלף צנחנים אמריקאים באזור הכורדי שבצפן עיראק. עדי ראיה דיווחו היום כי מטוסים אמריקאים הפציצו מטרות סמוך לעיר קירקוק, בצפון עיראק. קירקוק ומוסול מהוות בימים האחרונים מטרה להפצצות כחלק מניסיון צבא ארה"ב להעביר כוחות לאזור, כדי לפתוח בחזית שניה במערכה שהתנהלה עד כה מכיוון דרום.

שר ההסברה העיראקי אמר עוד, כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב תקפו אתמול שני אוטובוסים שהובילו מעמאן פעילי שלום אמריקאים ואירופים. לדבריו, הפצועים קיבלו טיפול סמוך לגבול ירדן. הוא לא מסר פרטים על מספר הנפגעים. הוא ציין, כי מדובר ב"מגינים אנושיים" שהיו בדרכם לבגדד. בתשובה לשאלה בנושא במסיבת עיתונאים בקטאר, השיב תא"ל וינסנט ברוקס, כי לא ידוע לו על המקרה. ברוקס אמר עוד, כי חיילי ארה"ב לקחו בשבי גנרל עיראקי בכיר במהלך הקרבות בעיר כרבלא.

ההפצצות הכבדות על בגדד נמשכות גם היום. כתב רויטרס בעיר דיווח, כי ההפגזות מתקרבות למרכז העיר, אך עדיין מתמקדות בדרומה, שם מרוכזים כוחות משמר הרפובליקה העיראקיים. שר ההסברה העיראקי, מוחמד סעיד א-סחאף, אמר היום במסיבת עיתונאים כי בהפצצות בבגדד ביממה האחרונה נהרגו 19 בני אדם ויותר מ-100 נפצעו. לדבריו, אזרחים עיראקיים נהרגו גם בתקיפות בערים נוספות. בשעות הערב טענה עיראק כי לפחות 33 אזרחים נהרגו בהפצצות הקואליציה על העיר חילה, הנמצאת כ-80 קילומטר דרומית לבגדד.

"פטריוט" כווייתי יירט טיל עיראקי

טיל עיראקי שנורה הבוקר לעבר כוויית הופל על ידי טיל פטריוט מעל דרום עיראק – כך נמסר מהצבא הכווייתי. בכוויית סיטי נשמעו צפירות אזעקה לאחר ששיגור הטיל אותר, והוא הופל עוד מעל שטח עיראק. העיראקים ירו לפחות 17 טילים לעבר כוויית מאז החלה המתקפה האמריקאית. כמעט כל הטילים הופלו על ידי טילי פטריוט. ביום שבת פגע טיל עיראקי בקניון בכוויית, וגרם לפציעתם של שני בני אדם.

מטוס תדלוק אמריקאי מסוג S-3B החליק היום מנושאת מטוסים של צבא ארה"ב במפרץ, ונפל למים. שני הטייסים חולצו בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully