וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: "הסכם אוסלו לא קיים יותר, נקודה"

10.1.2001 / 7:06

עוד אמר המועמד לראשות הממשלה לביטאון חב"ד כי "ויתורים כואבים מבחינתי זה שלא נכבוש מחדש את שכם ויריחו"; שרון הצהיר כי תחת שלטונו לא תפונה אף התנחלות

למועמד לראשות הממשלה, אריאל שרון, יש ככל הנראה תוכנית מדינית או כך נראה בכל אופן בדברים שאמר בראיון לביטאון של תנועת חב"ד "כפר חב"ד", שיתפרסם בסוף השבוע. לדברי שרון, כשהצהיר שגם כשהוא יהיה ראש ממשלה יהיו ויתורים כואבים הוא התכוון לכך ש"ויתורים כואבים מבחינתי זה שלא נכבוש מחדש את שכם ויריחו".

שרון הצהיר כי תחת שלטונו לא תפונה אף התנחלות. בתשובה לשאלה האם יצהיר כי הסכם אוסלו מבוטל כפי שאמר על הבנות קמפ דיוויד השיב שרון: "אני אומר זאת באופן הכי ברור וחד משמעי: הסכם אוסלו לא קיים יותר, נקודה."

שרון מצוטט בראיון כאומר שעצם ההכרה "שלא נכבוש מחדש את הערים הפלסטיניות הם בעיני ויתור מכאיב". על פי שרון, בהסכם עתידי יישארו בידי הפלסטינים כל הערים בהן הם שולטים כיום ובידי ישראל יישארו 42 אחוזים מהשטח. ברק מציע לעומת זאת, על פי הפרסומים, להשאיר בידי ישראל כחמישה אחוזים שתמורתם יינתנו שלושה אחוזים באזור חלוצה בנגב במסגרת חילופי שטחים.

שרון אינו מתכוון לוותר בירושלים. לדבריו, אין לאיש זכות למסור שטחים בעיר שלא שייכת לאיש אלא לעם היהודי ולא כפי שברק עשה שהחליט לבד, על דעת עצמו, ללא תמיכת העם או הכנסת.

ממטה ברק נמסר בתגובה לדברים כי "שרון מגלה כעת את פרצופו הימני קיצוני, הנגלה מאחורי מסיכת היונה. שרון חי עדיין בתקופה שכיבוש שכם ויריחו שהיה עולה במאות הרוגים, נחשב לגיטימי בעיניו".

במטה שרון לא אהבו את ההתבטאויות של מועמדם. גלי צה"ל מדווחים כי בכירים במטה אמרו בעקבות הדברים כי היו צריכים לסגור לשרון את הפה ולמנוע ממנו לדבר.

בנוסף קיבל אתמול יו"ר הליכוד שישה ימים להגיב לעתירה שמבקשת לפסול את מועמדותו לראשות הממשלה. העתירה הוגשה על ידי עו"ד שמואל סעדיה, שדרש מבג"ץ לפסול את מועמדות שרון לראשות הממשלה בעקבות מסקנות ועדת כהאן, שקבעה כי אינו כשיר לכהן כשר הביטחון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully