וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סוכות ביקש להתגייס לצה"ל בפגרה - וסורב: "זה לא חוקי"

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 19:49

לוואלה נודע כי הח"כ מהציונות הדתית פנה לייעוץ המשפטי לכנסת, וביקש להתגייס למסלול מקוצר לחרדים. בצבא ובמשרד הביטחון לא השיבו לבקשתו, ובהמשך נודע שנדחתה. צה"ל: אין דרך חוקית לגייס חבר כנסת לשירות סדיר. ח"כ סוכות: "אנסה שוב בפגרה הבאה"

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית ביקש להתגייס לצה"ל בפגרה אך סורב - כך נודע לוואלה. סוכות פנה לייעוץ המשפטי בכנסת לפני שלושה חודשים, בשיאה של המלחמה, וביקש להתגייס לשלב ב', מסלול גיוס מקוצר לחרדים בגילאי 26-40, בייעוץ המשפטי פנו לצה"ל ולמשרד הביטחון, אך פניותיהם לא נענו. בצה"ל מסרו לוואלה כי לא ניתן חוקית לגייס חבר כנסת לשירות סדיר.

סוכות, בן 33, אב ל-6 ילדים החליט עם פרוץ המלחמה בעזה להתגייס לצה"ל. הוא שקל את המהלך, בחן את האפשרויות והבין כי יש לו אפשרות להתגייס במסגרת שלב ב', מסלול שהפך פופולרי בחודשים האחרונים בקרב נשואים חרדים, לרוב בעלי משפחות, שהביעו רצון להתגייס ולשאת בנטל. במסגרת מסלול זה, המתגייסים עוברים מסע טירונות למשך שבועיים, ובסיומו מתגייסים למערך המילואים בתפקידים שונים בעורף כמו זיהוי וקבורה ועוד.

צבי סוכות, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
"אמשיך לנסות ולקבל אישור לשרת בצה״ל בפגרה הבאה"/ראובן קסטרו

את הגיוס הוא ביקש להוציא לפועל בתקופת הפגרה כדי לא לפגוע בעבודתו כחבר כנסת. הוא פנה לייעוץ המשפטי בכנסת, והם פנו לפחות חמש פעמים למשרד הביטחון ולצה"ל אך פניותיהם לא נענו. סוכות השיג פטור בצעירותו בשל מעורבותו בפעילות נגד תכנית ההתנתקות מגוש קטיף וקרבתו לנערי הגבעות בימין. הוא חשב לתקן את אי גיוסו ובכך גם להעביר מסר ציבורי - אך כעת נודע כי בקשתו סורבה.

ח"כ צבי סוכות מסר: "הבחירה של משרד הביטחון להתעלם מהבקשה שלי להתגייס בזמן הפגרה תמוהה ביותר. למרות המכשולים הרבים שהציבו צה"ל ושאר הרשויות אל מול הבקשות שלי להתגייס במשך השנים, אמשיך לנסות ולקבל אישור לשרת בצה"ל בפגרה הבאה".

תגובת דובר צה"ל: "על פי הוראות החוק אדם לא יכול לכהן כחבר כנסת במקביל לשירותו בשירות סדיר. על כן, שירותו הצבאי של חייל אשר מועמד לבחירות או נבחר לכהן כחבר כנסת יופסק. גיוס לשלב ב' כולל בתוכו תקופת שירות סדיר".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully