וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמל של איום הנ"ט: הוסרה חומת המיגון בצומת תל חי

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 19:33

חומת המיגון, שהוקמה בכביש 90, סימלה את מדיניות ההגנה הישנה שנקטה ישראל מול חיזבאללה. כעת, עם התעצמות הלחימה בצפון וניקוי הקו הראשון של הבתים הלבנוניים שאיימו על היישובים בטילי נ"ט, היה אפשר להוריד את החומה שהגנה מפני האיום - וגם שימשה תזכורת תמידית לקיומו

הוסרה היום חומת הבטון בצומת תל חי, שנועדה להגן מפני ירי טילי נ"ט/מערכת וואלה

3790815 3790817 3790818

חומת הבטון בצומת תל חי, שנועדה להגן מפני ירי טילי נ"ט מלבנון, הוסרה היום (שני). הצומת ממוקמת על כביש 90 שמוביל צפונה למטולה ומערבה לכפר גלעדי. הסרת החומה התבצעה הודות למבצע הקרקעי שצה"ל פתח בדרום לבנון על מנת לדחוק את כוח רדואן של חיזבאללה אל מעבר לליטני.

החומה הזאת סימלה את האיום מפני ירי מלבנון לעבר צומת מרכזית בגליל העליון. משני צדי הצומת נמצא קמפוס המכללה האקדמית תל חי, שבה למדו אלפי סטודנטים. מהצומת הזה עולים לחצר תל חי, לכפר גלעדי ושאר יישובי גדר הגבול, ובנסיעה ישרה הכביש מוביל למטולה. עד כה התחושה של הנהגים בסביבה היתה של נסיעה באזור מלחמה, עם חשש מוחשי מפני ירי ישיר מכיוון הכפרים הלבנונים ששולטים טופוגרפית על קטע הכביש המדובר.

הוסרה היום חומת הבטון בצומת תל חי, שנועדה להגן מפני ירי טילי נ"ט. משה שמואל., אתר רשמי
סימלה את איום הירי מלבנון. חומת הבטון בצומת תל חי/אתר רשמי, משה שמואל.
הוסרה היום חומת הבטון בצומת תל חי, שנועדה להגן מפני ירי טילי נ"ט. משה שמואל., אתר רשמי
תחושה של אזור מלחמה. מבט על החומה/אתר רשמי, משה שמואל.

במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים בפיקוד אוגדה 98 ובשיתוך עם יחידת יהל"ם, הכוחות איתרו והשמידו לאחרונה באזור מתקן צבאי תת-קרקעי שחיזבאללה בנה במשך 15 השנים האחרונות. אורך התוואי שאותר היה יותר מקילומטר וחצי, ונמצאו בו ציוד מזון, ריהוט, תשתיות חשמל ואמל"ח - לרבות טילי נ"ט, רקטות, RPG ומטעני חבלה. לצורך השמדת הפיר השתמשו הכוחות בכ-400 טון של חומר נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully