וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים בעליון: "הממשלה לא דנה בעסקה"; המדינה: אין לנו תשובה

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 21:07

משפחות החטופים עתרו לעליון: "לקבוע שהממשלה מפירה את התקנון של עצמה בכך שאינה דנה בעסקת חטופים בפורום המורחב". באופן חריג, נציגי הממשלה לא גיבשו עמדה בכתב או בעל פה לקראת הדיון. השופט יצחק עמית: העמדתם אותנו במצב לא נעים

טקס פרישת ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן/אורן בן חקון

בית המשפט העליון דן היום (שני) בעתירה שהוגשה מטעם פורום "חיים להצלת החטופים", במסגרתה ביקשו משפחות החטופים מבית המשפט לקבוע שעצם העובדה שממשלת ישראל לא דנה בפורום המורחב של הממשלה בעסקת חטופים, מהווה הפרה של תקנון הממשלה.

הפרקליטות והיועמ"שית שמייצגת את הממשלה ואת העומד בראשה בעתירה זו, לא הצליחו לגבש עמדה בכתב וגם לא בעל פה לקראת העתירה, דבר חריג מאד כשלעצמו.

"העמדתם את בית המשפט בפני מצב לא נעים, אין לכם עמדה", אמר ממלא מקום נשיא בית המשפט, השופט יצחק עמית לנציגת הפרקליטות, "מדובר בסוגיה רגישה מאוד - עסקה לשחרור החטופים. אני לא רוצה להעמיד אתכם גם בפני מצב לא נעים. אולי קודם כל תטענו לגבי הסוגיה המשפטית". על כך השיבה נציגת הפרקליטות: "אנחנו לא מסוגלים לטעון היום אין לנו עמדה משפטית".

השופט יצחק עמית, עתירה בנושא הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית בעניין הרוגלות, ביהמ"ש העליון, 23 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"העמדתם את בית המשפט בפני מצב לא נעים, אין לכם עמדה"/פלאש 90, יונתן זינדל

מנגד, עו"ד מורן סבוראי שמייצגת את פורום חיים להצלת החטופים בעתירה אמרה: "הקבינט המדיני לא דן בעסקת חטופים אפילו פעם אחת. בפעם אחת שזה נידון זה היה בפורום מצוצמצם, שר הביטחון אמר שיש חלון הזדמנויות לעסקה ולפתע הונחה הצעה לכיבוש ציר פילדלפי, אנחנו רוצים שהממשלה תדון בהצעה לעסקת חטופים".

בסוף הדיון ביקשה נציגת הפרקליטות לדחות את הדיון לאמצע חודש נובמבר. עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף בעזה זעקה מהקהל :" יכול להיות שהבן שלי מתן ימות עד אז." השופטים לא קיבלו החלטה במקום אך מההערות שהם השמיעו עולה המסקנה שהם צפויים לקבוע שדיון נוסף יתקיים בעוד כשבועיים, ויראו אותו כאילו הוצא צו על תנאי, כלומר המדינה תצטרך להסביר מדוע יש לדחות את העתירה במקום שהעותרים יצטרכו להסביר מדוע יש לקבל את העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully