וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שניים זה כלום חבל שלא יותר": ח"כ טיבי פנה ליועמ"שית שתפתח בחקירה להסתה וגזענות

28.10.2024 / 15:30

טיבי פנה לגלי בהרב-מיארה בעקבות תגובות שנכתבו ברשתות לאחר ששני תושבי מג'ד אל כרום נהרגו מפגיעת רקטה בסוף השבוע. "המדינה מפקירה את התושבים הערבים פעמיים", כתב חה"כ. לדבריו, "יהודים רבים מרגישים חופשי להסית לרצח, והמשטרה לא עוצרת ולא חוקרת אותם"

5 נפגעים במצב קשה ואנוש במטח למג'דל כרום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) פנה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה להסתה לרצח וגזענות. זאת, בשל מאות תגובות נאצה שנכתבו ברשת והביעו שמחה על פגיעת הרקטה במג'ד אל כרום שגרמה למותם של שני אזרחים.

"שניים זה כלום חבל שלא יותר", נכתב בפוסט על מותם של חסן סוואעד וארג'ואן עבד אל-חלים מנאע. "יאללה מי רוצה בקלאווה תבואו באהבה מחכה לכם. לא ברור למה הפוסט הזה קודר כשאמורים לשמוח", הוסיפו.

"המדינה מפקירה את התושבים הערבים פעמיים", כתב טיבי בפנייה לבהרב-מיארה, "פעם אחת בהיעדר מיגון פיזי ופעם נוספת כשהיא מאפשרת להלל ולברך על מותם. הסתה גלויה לרצח מותרת בישראל כשאתה יהודי והקורבנות הם אזרחים ערבים".

טיבי הדגיש את ההתנהלות כלפי ערביי ישראל מתחילת המלחמה: "בשנה האחרונה ערבים נעצרו בסיטונות, אזוקים עם פלנלית על העיניים, בזמן שיהודים רבים מרגישים חופשי להסית לרצח, ומשטרת ישראל לא עוצרת ולא חוקרת אותם, עסוקה ברדיפה פוליטית של הציבור הערבי בניסיון להתרצות על השר הגזען".

אחמד טיבי ,ישיבות סיעה 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"המדינה מפקירה את התושבים הערבים פעמיים". ח"כ טיבי/ראובן קסטרו
ארג'ואן עבד אל-חלים מנאע , חסן סוואעד. 27 א, עיבוד תמונה
תגובות נאצה נכתבו בתגובה למותם. חסן סוואעד וארג'ואן עבד אל-חלים מנאע/עיבוד תמונה, 27 א

טיבי אמר מוקדם יותר היום בישיבת סיעת חד"ש-תע"ל: "השבוע, מג'ד אל כרום סבלה מהיעדר מיגון ביישובים הערבים ושני אנשים נהרגו ושילמו בחייהן... 53 אלף תושבים גרים באזור - נחף, דיר אל אסד, מג'ד אל כרום, בענה - עם שני מקלטים בלבד. בזמן שבכרמיאל יש 126 מקלטים".

לדבריו, "...יש כאן רשלנות פושעת של ממשלת ישראל, שמתייחסת ליישובים כאילו היו שטחים פתוחים, ולכן אנשים נפגעים. ואז, כשערבים נהרגים מנפילות ומרקטות, מתחילה חגיגה ברשתות החברתיות, אנשים בפנים גלויות ובלי בושה חוגגים, מסיתים לרצח, אומרים 'למה לא יותר' או 'צריך לחלק בקלאווה' כי ארג'ואן וחסן נהרגו ו'חבל שרק הם ולא יותר'".

טיבי הוסיף כי "מדובר בתופעה מבחילה ומסוכנת, כאשר משטרת ישראל אצה רצה לעצור לחקירה עם פלנלית על העיניים מדריכת חינוך, אינתיסאר חיג'אזי, ונאלמת כשחוגגים מוות לערבים. לכן, נאלצתי לפנות ליועצת המשפטית לממשלה באמצעות עו"ד אוסאמה סעדי, כדי להורות בחקירה. נחיה ונראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully