וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב החורף של הכנסת ה-25 נפתח; נתניהו: "האסטרטגיה היא לפרק את ציר הרשע"

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 17:34

ברגעים אלו מתקיים כינוס מיוחד לכבוד פתיחת מושב החורף של הכנסת ה-25. נשיא המדינה: "שיקום האמון ניצב בליבה המרכזית של כמה נושאים". ראש הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מלחמת התקומה". יו"ר האופוזיציה לפיד: "מר נתניהו, לא היה ראש ממשלה שהחליש את המדינה כמוך"

פתיחת מושב החורף של הכנסת ה-25 (ערוץ הכנסת)

LIVE

מליאת הכנסת החלה כעת בישיבה מיוחדת לפתיחת המושב השלישי של הכנסת ה-25. מושב החורף נפתח היום (שני) לאחר פגרה שנמשכה שלושה חודשים, בסימן שנה למלחמת "חרבות ברזל", כשברקע משבר חוק הפטור מגיוס של החרדים, תקציב המדינה לשנת 2025 ויוזמות חקיקה שנועדו להחליש את מערכת המשפט.

"אנחנו בעיצומה של מלחמת התקומה" אמר נתניהו בפתח דבריו, "בשמחת תורה, לפני שנה ספגנו מהלומה קשה אבל קמנו על רגלינו. לא נשברנו, לא התפרקנו והשבנו לתוקפינו מלחמה עוצמתית שמשנה את פני המזרח התיכון. מאז ועד היום, אנחנו מגינים בעוז, רוח ובנחישות עילאית על תקומת ישראל. מי שתקף אותנו הביא על עצמו אסון חסר תקדים".

"היום אנחנו עומדים בפני אתגר שונה מול אויב אלים ותוקפן שמאיים לא רק עלינו אלא על העולם כולו. כוונות הזדון שלו נחשפו בשנה האחרונה במלוא אכזריותן, אנחנו המחסום האמיתי בפני הכוונת של אירן, אם ישראל תיפול, מדינות נוספות יפלו לידיה. אנחנו לא נופלים, העולם כולו יהיה המקום טוב ובטוח יותר".

פתיחת כנס חורף מושב הכנסת:
נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 28 באוקטובר 2024. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"אנחנו בעיצומה של מלחמת התקומה". ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום מסך, ערוץ הכנסת

"במלחמת התקומה יש דרך ומטרות ברורות. בתחילת המלחמה הגדרתי את היעדים - חיסול היכולות של חמאס בעזה, השבת כל החטופים הביתה ואנחנו פועלים להגשימן. אנחנו נשיב את כולם, החללים והחיים . גם ברגעים אלה, בימים אלה אנחנו מחפשים את הדרכים ומפעילים את האמצעים כדי להחזיר את כולם הביתה ללא יוצא מן הכלל".

"הניצחון המוחלט הוא תוכנית עבודה סדורה ועקבית שאנחנו מגשימים שלב אחר שלב, הוכחנו שידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מקום ממנו יוצאת הקריאה להשמיד את ישראל. בשבת האחרונה תקפנו באופן ממקוד עשרות מטרות צבאיות באיראן.

הוכחנו שידה הארוכה. אלה לא היו מחרטות שתקפנו, אלה מפעלי מוות תעשייתיים ופגענו בהם פגיעה של ממש. אני מודה לארה"ב על שיתוף הפעולה המתמשך, מקיימים שיח רציף עם אמריקנים אבל את ההחלטות אנחנו מקבלים בעצמנו לפי האינטרסים והשיקולים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פתיחת כנס חורף מושב הכנסת:
נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 28 באוקטובר 2024. ראובן קסטרו
"האסטרטגיה ארוכת הטווח היא לפרק את ציר הרשע ולגדוע את זרועותיו"/ראובן קסטרו

"אחרי כל הישג שלנו, אני שומע מהלשעברים באולפנים 'מה האסטרטגיה שלכם?' אז אם זה עד עכשיו לא ברור להם: האסטרטגיה ארוכת הטווח היא לפרק את ציר הרשע, לגדוע את זרועותיו בדרום ובצפון ולמנוע מאיראן נשק גרעיני. לא ויתרתי ולא אוותר על השגת יעד מרכזי זה".

"ביצענו תקיפה נרחבת באיראן והפרוקסים שהיו אמורים להגן עליה איבדו יכולת משמעותית לבוא לעזרתה. איננו שוכחים ולו לרגע אחד שכל זה הושג בזכות גבורתם והקרבתם של בנינו ובנותינו היקרים. ביום שאחרי - חמאס לא ישלוט בעזה וחיזבאללה לא יישב בגבול הצפוני. אנחנו עסוקים בימים אלה בגיבוש התוכנית האלה. ישראל היא מדינה חזקה מאי פעם ותהיה חזקה עוד יותר, נשקיע בהתעצמות, נשקם את הכלכלה שתחזור לפרוח, נהפוך את האזורים שפונו לאזורי מולדת שוקקים, שדות הקרב יהפכו מחדש לאזורים פורחים. ניצחנו במלחמת העצמאות ובעזרת השם ננצח במלחמת התקומה".

"לא היה ראש ממשלה שהחליש את ישראל כמוך" - יו"ר האופוזיציה לפיד

"במהלך הפגרה האחרונה סוף סוף היו לישראל הצלחות" אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "נסראללה, סינוואר הניה ודף חוסלו. אני מברך על זה. 'כן יאבדו כל אויביך ישראל'. אין ישראלי שפוי שלא שמח לראות אותם מתים. אני רק מציע לממשלה, ובעיקר לראש הממשלה, להירגע עם ההיבריס, עם כל דיבורי היוהרה. אם אתם רוצים קרדיט על ההצלחות, קחו אחריות גם על הכישלונות". זמן קצר לאחר

"מר נתניהו, לא היה ראש ממשלה שהחליש את מדינת ישראל יותר ממך. אם היית באמת ראש ממשלה חזק באמת, אתה יודע מה היית עושה? היית מודיע לשותפים שלך שמדינת ישראל במלחמה, שחיילים נהרגים ונפצעים כל יום - אז לא יהיה חוק השתמטות. רק השבוע התייתמו 56 ילדים מהאבות שלהם שנהרגו במלחמה - אז לא יהיה חוק השתמטות".

פתיחת כנס חורף מושב הכנסת:
נאומו של יאיר לפיד במליאת הכנסת, 28 באוקטובר 2024. ראובן קסטרו
"יש לכם רוב בכנסת, אבל אין לכם רוב בציבור", יו"ר האופוזיציה לפיד בנאומי במליאה/ראובן קסטרו

"אם היה אכפת לך מהמדינה היית אומר לגולדקנופף ודרעי, 'אני לא אפלה בין דם לדם בזמן שמדינת ישראל נלחמת על קיומה. האיומים שלכם לא עובדים עליי', אין שום סתירה בין לימוד תורה להגנה על המולדת. זה נגמר, עכשיו".

"כשהתחיל הדיון על חוק ההשתמטות, שאלו את הרמטכ"ל כמה חיילים חסרים לצה"ל. הוא אמר 'עשרת אלפים'. שאלו את שר הבטחון, כמה חיילים חסרים לך לביצוע המשימות שלכם, הוא אמר אותו דבר, "עשרת אלפים." מאז שהם אמרו את זה יש לצה"ל ולמערכת הבטחון יותר מ-11 אלף פצועים. יש לנו 900 לוחמים הרוגים".

"הממשלה הזו לא מנהלת את מדינת ישראל. כן, הלוחמים הכי טובים במזרח התיכון יודעים להלחם, והצבא הכי חזק במזרח התיכון יודע להפציץ. רק שניהול מדינה הוא לא רק להפציץ. ניהול מדינה הוא לחזק את הבטחון, לחזק את הכלכלה, לגייס משתמטים, לחזק את היחסים הבינלאומיים - כל מה שאתם לא עושים".

"לפני שנה, באוקטובר, לפחות עשיתם דבר אחד שאפשר היה לכבד - התביישתם. מדינת ישראל ספרה את מתיה, ואתם השפלתם את מבטכם. אפילו זה נגמר. אתם כבר לא מתביישים. לא מפני משפחות החטופים, לא מפני ההרוגים, לא מפני הפצועים, לא מפני אזרחיה של מדינה שחייהם מתפרקים לנגד עיניהם".

"יש דבר אחד שלא תצליחו להרוג. את התקווה. את האמונה שלנו במדינה הזו. אנחנו לא נפסיק להיאבק. זה יהיה קשה, זה יהיה ארוך, אבל אנחנו פה כדי להלחם. אנחנו נלחם במהפיכה המשטרית שאתם מנסים להחזיר, נלחם בחוק ההשתמטות המחפיר, נלחם בתקציב שדופק, שוב, את מעמד הביניים".

"יש לכם רוב פה בכנסת, אבל אין לכם רוב בציבור. אין עם מאחוריכם. בסוף זה מה שישבור אתכם. השינוי בוא יבוא. אתם תלכו הביתה ותקום פה ממשלה שתחזק את המדינה, תחזק את אזרחיה. תעשה הסכם נורמליזציה עם סעודיה, תעזור להורים צעירים שעובדים ומתפרנסים".

"המעמד החשוב הזה, מתקיים בצילן של הלוויות רבות, כואבות, שוברות לב, בהן ליווינו בימים האחרונים למנוחת עולמים רבים, רבים מדי", אמר נשיא המדינה בפתח נאומו. "לפני שנה פתחנו את מושב הכנסת כשאנחנו מוכי יגון, ובעיקר - תחת ההלם והזעזוע של התופת. היום, כשאנחנו בעיצומה של מערכה בחזיתות שונות ומאיימות; אנחנו כבר מבינים ומפנימים היטב מהי תכנית העל של אויבינו בציר הרשע: לקרוא תיגר על נצח ישראל והעם היהודי, ולהשמיד את מדינת ישראל והחברה הישראלית באמצעות מתקפה מבחוץ ומבפנים".

"שבעה באוקטובר לא היה נקודת התחלה מבחינתם. אויבינו עשו מאמצים ניכרים כדי ללבות בכל דרך את העימות הפנימי בתוכנו - הן בתקופה שקדמה לטבח, והן בשנה האחרונה. הם ביקשו לפגוע אנושות באמון הפנימי שלנו, ותיארו זאת כ"התפוררות הישראלית". יש סיבה שאויבינו כיוונו לפירוק האמון הישראלי. האמון בעצמנו, בעמנו, במדינתנו, היה תמיד קו-בלימה מרכזי ביותר עבורנו. וכאשר האמון מתערער, כאשר היסודות מתערערים, האומה בסכנה. זו הנוסחה, במובנה הבסיסי ביותר".

פתיחת כנס חורף מושב הכנסת:
מליאת הכנסת, 28 באוקטובר 2024. רוני כנפו
כינוס מיוחד לפתיחת מושב החורף של הכנסת/רוני כנפו

"כנסת יקרה, מכובדי - שיקום האמון ניצב בליבה המרכזית של כמה נושאים שאתם חייבים להידרש אליהם בדחיפות ובעדיפות עליונה במושב הנפתח היום: ראשית, מה שכבר הוכרז כאחת ממטרות המלחמה, ושאני רואה כיעד מרכזי כשמדובר באמון של האזרחים במדינתם: ההכרח הדחוף להחזיר את החטופות והחטופים הביתה".

"עמדתי היא חד משמעית: כעת, לאחר חודשים ארוכים, יצרנו לנו חלון הזדמנויות נדיר, ואנחנו חייבים לעשות כל מאמץ ולהתקדם בכל דרך כדי להביא את כולם חזרה הכי מהר שאפשר! עלינו לפעול בכל השדות ובכל הכלים, ולעשות הכל. בדחיפות. כדי להביאם הביתה. קול דמי אחינו ואחיותינו זועקים אלינו מתחת לאדמה, מזכירים לנו ש"כל המקיים נפש אחת" - אפילו נפש אחת! - "כאילו קיים עולם מלא".

"בפתח המושב השלישי של כנסת זו, אני מייחל שהעם בישראל יוכל לשאת לכאן את עיניו, ולמצוא את נציגיו - מכל קצוות הבית וגווניו - נכנסים תחת אותה מטריה", סיכם הנשיא, "מקדישים את עצמם יחד לשיקום האמון, מתוך מחויבות אמיתית לבניין משותף של המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם. אמן כן יהי רצון".

פתיחת כנס חורף מושב הכנסת:
מליאת הכנסת, 28 באוקטובר 2024. ראובן קסטרו
"אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ ולהתקדם בכל דרך כדי להחזיר את החטופים". נשיא המדינה הרצוג/ראובן קסטרו

הבוקר נפתח ברחבת הכנסת בטקס זיכרון לנרצחים ולנופלים במלחמת חרבות ברזל, והנחת אבן הפינה לאנדרטה לזכר חללי פעולות האיבה. יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה, אייבי מוזס, נשאו דברים.

מפלגת הדמוקרטים (העבודה לשעבר) החרימה את טקס הזיכרון בשל אי הכנסת משפחות חטופים. בכנסת יש משפחות חטופים מהבוקר, אך משפחות חטופים לא הורשו להיכנס לטקס הנחת אבן הפינה לאנדרטת הזיכרון ל-7 באוקטובר. המשפחות נמצאות בכנסת הורשו להיכנס אך לא לעבור למתחם הטקס וגם לא קיבלו אישור כניסה ליציע האורחים במליאה מאוחר יותר. בין המשפחות משפחתו של יגב בוכשטב, כרמל גת, טל חיימי וענבר היימן.

ראש הממשלה נתניהו נשא דברים בטקס ואמר: "מרכיב מרכזי בניצחון הוא השבת כל חטופינו הביתה"

דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בהנחת אבן פינה לגלעד לנרצחי הטרור ברחבת הכנסת: "הכנסת היא הלב הפועם שלנו כדמוקרטיה. כאן נבחרי העם מייצגים את העם כולו, מבטאים את שלל עמדותיו, חלומותיו, כאביו וכמיהותיו, ומממשים את שליחותם - מכוח כולנו. וכפי שחללי פעולות האיבה המונצחים באנדרטה זו מהווים פסיפס של אמונות, השקפות ואורחות חיים, ושייכים כולם לתלכיד הישראלי המגוון, כך גם הרשות המחוקקת שלנו - מרובת גוונים ופנים, אך חייבת לפעול תמיד למען כולנו ובשם כולנו, כשלנגד עיניה צדקת דרך אחת וייעוד אחד: מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

הרצוג הוסיף: "אתמול ציינו שנה שלמה של מלחמה קשה ומדממת. שנה שבה מאות רבות של
נרצחים הצטרפו, למגינת ליבנו, למצבת הגבורה של עמנו. אך גם בשנה הקשה הזאת, ראינו שוב ושוב את העם הישראלי במלוא עוזו. את ערכיו, את אמונתו ונחישותו, ואת התגייסותו האמיצה ללא תנאי - בחזית ובעורף. כמי שפגש שוב ושוב את אזרחי ישראל בשנה החולפת, וראה את הרוח המפעמת שלהם בשעות הקשות ביותר, אני משוכנע, שיכול נוכל לטרור ולכל שונאינו, ונמשיך להציב חלופה שהיא היפוכם המוחלט. נקדש את החיים, את האנושיות, הדמוקרטיה והחירות, ונטפח את הטוב ואת התקווה, המתבטאות במילותיו של הנביא ישעיהו, שיופיעו על האנדרטה המקודשת הזאת: "אז יבקע כשחר אורך וארכתך מהרה תצמח".

אתמול, הטקס הממלכתי לחללי מערכות ישראל התקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וראשי מערכת הביטחון. הטקס נפתח בצפירת דומייה בת שתי דקות שנשמעה ברחבי הארץ, לאחר מכן מטס חיל האוויר חלף מעל בית העלמין הצבאי בהר הרצל ומעל היכל הזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully