וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדרישת החרדים: סבסוד המעונות יוסדר - חוק הפטור מגיוס יידחה

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 15:19

בקואליציה מעריכים כי אם סוגיית התקצוב לסבסוד המעונות יוסדר, יירד הלחץ מקידום חוק הפטור מגיוס. גולדקנופף דרש מוקדם יותר לדחות את ההצבעה ביום חמישי בממשלה על תקציב המדינה. נתניהו וסמוטריץ התנגדו לדרישה של יו''ר יהדות התורה. "איך אפשר לאיים שחיילים נהרגים"?

בווידאו: אבנים על הרכב וקריאות גנאי: השר גולדקנופף הותקף בהפגנה/צילום: רוני כנפו, שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

בישיבת ראשי הקואליציה היום (שני) ראשי יהדות התורה דרשו מראש הממשלה נתניהו לקדם חקיקה שתסדיר את תקצוב מעונות היום למשפחות חרדיות גם אם הגברים מחויבי גיוס. ראשי הסיעות אמרו לנתניהו כי ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעת חוק להסדיר את הסוגיה והם מצפים לקדם את זה. נתניהו בתגובה אמר "אין בעיה" והורה ליו"ר הקואליציה לקדם את ההצעה בהליך מזורז. בקואליציה מעריכים כי אם סוגיית התקצוב לסבסוד המעונות יוסדר - יירד הלחץ מקידום חוק הפטור מגיוס.

יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, דרש הבוקר לדחות את ההצבעה ביום חמישי בממשלה על תקציב המדינה לשנת 2025 עד לחקיקה של חוק הפטור מגיוס. נתניהו וסמוטריץ' מתנגדים לדרישה של גולדקנופף לדחות את ההצבעה על התקציב. ראש הממשלה נתניהו נועד בסוגיה בלשכתו בכנסת עם השר גולדקנופף. אל הפגישה אצל נתניהו הוזמנו להצטרף כל ראשי מפלגות הקואליציה.

שאר נציגי יהדות התורה וש"ס לא הצטרפו לדרישה הזאת של גולדקנופף אבל חלקם העבירו לראש הממשלה נתניהו מסר בימים האחרונים: "לא נתמוך בקידום חוקים שאינם קשורים למלחמה עד לחקיקה של חוק הפטור מגיוס". בהתאם לכך, שרי ש"ס ויהדות התורה לא השתתפו בהצבעות על הצעות חוק בוועדת שרים לענייני חקיקה.

משה גפני ויצחק גולדקנופף. Arie Leib Abrams, פלאש 90
"דורשים לדחות את ההצבעה על התקציב" משה גפני ויצחק גולדקנופף/פלאש 90, Arie Leib Abrams

במהלך ישיבת הממשלה הבהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ כי תקציב המדינה חייב לעבור במועדו, בהתאם לעקרונות התקציב שכבר סוכמו. שר האוצר ציין כי מדובר בתקציב מאתגר בתקופת מלחמה וכי נדרשת אחריות פיסקלית מכלל השרים על מנת לאפשר למשק לפרוץ בחזרה למסלול של צמיחה בסיום המלחמה.

ראש הממשלה ביקש מהשרים להתכנס למשא ומתן מול משרד האוצר לקראת הדיון ביום חמישי הקרוב. עוד אמרו לשרים כי הם מצפים להבין את גודל השעה ולהירתם לעניין.

הרב משה הלל הירש, ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי, אמר לנציגי ציבור מסיעת "דגל התורה" בראשה עומד כי אין לאיים בפרישה מהקואליציה ברקע משבר חוק הפטור מגיוס: "איך אפשר לאיים בפרישה מהקואליציה כשחיילים נהרגים? זה לא אנושי ולא דרך התורה!". הרב דיבר על הצורך בחיזוק לימוד התורה ובני התורה.

שרי ש"ס ויהדות התורה הודיעו הבוקר על החרמת ההצבעות בוועדת השרים לענייני חקיקה במחאה על אי קידום חוק הפטור מגיוס. למרות החרם של חברי הכנסת החרדים, הצעות החוק עוברות בתמיכת שאר חלקי הקואליציה גם ללא תמיכתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רה"מ בנימין נתניהו, ראש סיעת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, ראש מפלגת ש"ס אריה דרעי. צילום: אבשלום ששוני, חיים גולדברג, אריה לייב אברמס/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, ראש סיעת יהדות התורה יצחק גולדקנופף, ראש מפלגת ש"ס אריה דרעי/עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני, חיים גולדברג, אריה לייב אברמס/פלאש 90

כנס החורף של הכנסת ה-25 נפתח היום אחרי פגרה ממושכת ועל שולחן הקואליציה יונח שוב "חוק הגיוס" - אחד הנושאים שמאיימים על שלמותה לאורך השנים, והפעם, בשיאה של אחת מהמלחמות הקשות שידעה ישראל.

החוק, שנועד לפטור מגיוס לצה"ל את תלמידי הישיבות החרדיות והדתיות ש"תורתם אומנותם", נדון בשבועות האחרונים בוועדת החוץ והביטחון ונוסחו העיקרי גובש בכנסת הקודמת ואושר בזמנו בקריאה ראשונה. כעת, הקואליציה תנסה לקדמו בקריאה שנייה ושלישית. לכאורה, תהליך החקיקה צריך להיות קצר אבל הדרך אל היעד הסופי ארוכה ומפותלת, ולקואליציה אתגרים רבים בדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully