וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן שנה למלחמת "חרבות ברזל": פתיחת מושב החורף של הכנסת

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 14:48

הכנסת חוזרת אחרי הפגרה כשברקע מחלוקו בין היתר על חוק הגיוס ותקציב 2025. סמוטריץ' פרץ בבכי כשדיבר על "ההשמצות" נגד הציבור הדתי-לאומי. ח"כ מירב כהן: "לא משנה כמה ינסו לדחות את הבחירות - הם יילכו הביתה". ח"כ כהנא לעופרי ביבס: "נצטרך לחתור לעסקה בכל הכח"

שידור ישיר מהמליאה

LIVE

אחרי פגרה שנמשכה שלושה חודשים, מושב החורף של הכנסת ה-25 נפתח הבוקר (שני) בסימן שנה למלחמת "חרבות ברזל", כשברקע משבר חוק הפטור מגיוס של החרדים, תקציב המדינה לשנת 2025 ויוזמות חקיקה שנועדו להחליש את מערכת המשפט.

מפגינים נגד הממשלה שהגיעו הבוקר לכנסת חבשו מסכות עם פרצופיהם של השרים וידיים מגואלות בדם, והוצאו בכוח מהמשכן. יו"ר ועדת הכספים משה גפני סגר את סדר דיוני הוועדה נוכח מחאת המשפחות.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, דיברה ב"וועדה להצלת החטופים" שהוקמה בחדר וועדת הפנים והגנת הסביבה: "אי אפשר להמשיך יותר בשגרה. יקירינו נמקים בשבי במנהרות המוות כבר 388 ימים בתנאים לא אנושיים ובבית הזה - עולם כמנהגו נוהג".

ח"כ מירב כהן לאסתר בוכשטב: "מבטיחה שנתן גיבוי לכל עסקה"/רוני כנפו
טל ויקי – מה צפוי היום מתחיל/יותם רונן

חברת הכנסת מירב כהן (יש עתיד) שוחחה עם וואלה והזהירה מהכוונות של הקואליציה לקראת מושב החורף. "אם אצליח לעכב חוקים רעים בשבוע או שבועיים, ויש סיכוי לעכב אותו - זה מה שאני צריכה לעשות". היא שוחחה על המעבר של גדעון סער לקואליציה: "פוליטית, זה כשלון", והתייחסה להמשך כהונת הממשלה: "בסוף אנחנו נצליח, כי אנחנו צודקים. לא משנה כמה הם ינסו לדחות את הבחירות בסוף זה יגיע ועם ישראל יאמר את דברו. כולם מבינים שממשלה שאחראית לאסון בסדר גודל כזה לא יכולה להמשיך. יכול להיות שזה יהיה חצי שנה, שנה או שנתיים - אבל הם יילכו הביתה".

בהמשך שאלה אותה אסתר בוכשטב, אימו של יגל, שנרצח בשבי חמאס, "איך ממשיכים מכאן" בנושא החטופים. ח"כ כהן הבטיחה כי האופוזיציה תתן גיבוי פוליטי לכל עסקה שתובא.

ח"כ מירב כהן על הממשלה: "לא משנה כמה הם ינסו לדחות את הבחירות - הם יילכו הביתה"/יותם רונן

עופרי ביבס, אחותו של ירדן שנחטף לרצועת עזה יחד עם אשתו שירי ושני בניו כפיר ואריאל, קיבלה מוואלה מיקרופון כדי לשאול את ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) שאלות. בתשובה לשאלתה לגבי עמדתו בנושא עסקת חטופים ענה כהנא: "ברגע שתהיה אפשרות לעסקה, נצטרך לחתור אליה בכל הכוח, כולל לשלם מחירים לא פשוטים עבור המדינה".

ח"כ כהנא לעופרי ביבס: "ברגע שתהיה אפשרות לעסקה, נצטרך לחתור אליה בכל הכוח"/רוני כנפו

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) התראיינה גם היא לוואלה ושלחה מסר לשותפיה לקואליציה במפלגות החרדיות: "פחות לדבר, יותר לעשות. יכולנו להגיע להסכמות, אבל פתאום מישהו מכריז הכרזות שמקימות עליו את יתר האוכלוסיות. מספיק, בואו נתכנס רגע פנימה ולא רק נשלם לבוחרים הפוטנציאליים שלנו עם אמירה פופוליסטית, אלא נתכנס ונבין שזו המדינה היחידה שיש לנו".

ח"כ וולדיגר במסר למפלגות החרדיות: "פחות לדבר - יותר לעשות"/רוני כנפו
בני משפחות חטופים השתלטו על חדר ועדת הפנים והגנת הסביבה בקומה 1 בכנסת והקימו את הוועדה להצלת החטופים. ערוץ הכנסת
משפחות החטופים בכנסת, היום/ערוץ הכנסת
שרה נתניהו בפתיחת מושב הכנסת. רוני כנפו
שרה נתניהו במשכן הכנסת, היום/רוני כנפו

סיעות הבית התכנסו הבוקר לישיבות סיעה, ובמהלך ישיבת סיעת הציונות הדתית פרץ בבכי היו"ר בצלאל סמוטריץ' פרץ בבכי כשדיבר על הנופלים מהציונות הדתית ועל ההשמצות שהציבור הדתי חוטף, לדבריו. "לא ניתן להתעלם מכך שהציונות הדתית משלמת מחיר בצורה לא פרופורציונלית לגודלה באוכלוסייה מחירים כבדים ביותר במלחמה הזו. תלמידי חכמים, בני תורה שיצאו לקרב, נפלו על הגנת המדינה והשאירו אחריהם עשרות יתומים. מול הדבר הזה יש תופעה שמרתיחה את הדם, של שוליים קיצוניים, שממשיכה גם עכשיו להמשיך להכפיש ולהשמיץ את הציבור הזה שאני גאה להיות חלק ממנו וקוראים לנו 'אוכלי מוות, משיחיים, הזויים'. הרוב המכריע של עם ישראל דוחה את דברי הבלע האלה, ומוקיע אותם. הרוב המכריע מוקיר ומעריך את תרומת הציבור הדתי יחד עם ציבורים נוספים למאמץ המלחמתי".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בישיבת הסיעה לסערת חוק הגיוס, אותו כינה "חוק ההשתמטות". דווקא בגלל המחיר הכבד ששילמו חיילינו, החלטות הממשלה לעלות גיל פרישה למילואימניקים ולעלות גיל סדיר - זאת פגיעה קשה באחדות העם ובחוסן הלאומי. אנחנו נדרוש גיוס אחד לכולם, כולם חייבים להתגייס בגיל 18. ברור שלא כל תלמיד ישיבה יהפוך ללוחם בסיירת מטכ"ל אבל כרגע המחסור בכוח אדם הוא עצום ולכן עמדתנו ברורה ונעמוד על כך".

ליברמן שוחח על התקיפה באיראן: "הנהגת מדינת ישראל ומערכת הביטחון לא הפנימו דבר, אותה קונספציה ישנה. במקום הכרעה, הכלה, במקום תגובה מוחצת נתנו תגובה פרופורציונלית. נחליף מהלומות עם איראן שוב ושוב ועכשיו ננחש מתי והאם הם יגיבו. מדינת ישראל צריכה לשאוף להכרעה, אם שה יתפוצץ לנו - זה יהיה פיצוץ אחר לגמרי. הממשלה לא הפנימה דבר, לא מול חמאס, לא מול חיזבאללה ולא מול איראן".

ליברמן הוסיף כי ההחלטה לקיים את ישיבת הממשלה במקום חשאי נועדה "להכין את הקרקע לבקשה של נתניהו לדחות את עדותו במשפט נגדו מטעמי ביטחון".

סמוטריץ בוכה/יוסל׳ה ברגמן
אביגדור ליברמן בישיבת סיעות ישראל ביתנו. ראובן קסטרו
"הממשלה לא הפנימה דבר". ליברמן/ראובן קסטרו
איתמר בן גביר בסיעות עוצמה יהודית. ראובן קסטרו
בן גביר, היום/ראובן קסטרו

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר טען בישיבת הסיעה כי "השינוי מורגש", מאז שהחל להשתתף בישיבות הקבינט המצומצם לפני כחודשיים, לדבריו. "מי שטוען שזו 'משטרת בן גביר', אני סך הכל מנחיל את המדיניות והיא בסך הכל מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם", הוסיף השר לביטחון לאומי.

בן גביר שוחח על חוק הפטור מגיוס והמחלוקת עם המפלגות החרדיות בנושא: "אנחנו המפלגה הכי קרבית בכנסת ומאמינים בגיוס לצה"ל. מה שצריך לעשות זה מתן הטבות למשרתים ולמילואימניקים, איאבק על הנושא הזה ובד בבד אני פותח את האפשרות לגיוס חרדים למשטרה כי אני מנסה להביא כמה שיותר. גיוס בכפייה של חרדים לא יעזור, צריך לשמוע את עמדת שר הביטחון. אני אומר לאחיי החרדים, אני עובר מבית אבלים אחד לבית אבלים שני, זה הזמן להפנים ששירות בצה"ל זה מלחמת מצווה, המצווה הכי גדולה שיכולה להיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "לא ויתרתי על תכנית הגרעין, זה בראש מעיינינו. אנחנו ממשיכים לפעול כדי להסיר את האיום האיראני. ישראל נתפסת היום כמדינה העוצמתית באיזור. אילו ימים גורליים של תפנית היסטורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully