וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ח"כים בליכוד הודיעו כי יצביעו נגד חוק הפטור, השרים החרדים ממשיכים בחרם הצבעות

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 10:46

שרי ש"ס ויהדות התורה מחרימים את ההצבעות בוועדת השרים לענייני חקיקה במחאה על אי קידום חוק הפטור מגיוס. למרות החרם של חברי הכנסת החרדים, הצעות החוק עוברות בתמיכת שאר חלקי הקואליציה גם ללא תמיכתם. מספר ח''כים בליכוד מאיימים להצביע נגד החוק

מליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

שידור חי מועדת הפנים של הכנסת

LIVE

שרי ש"ס ויהדות התורה הודיעו הבוקר (שני) על החרמת ההצבעות בוועדת השרים לענייני חקיקה במחאה על אי קידום חוק הפטור מגיוס. למרות החרם של חברי הכנסת החרדים, הצעות החוק עוברות בתמיכת שאר חלקי הקואליציה גם ללא תמיכתם.

כנס החורף של הכנסת ה-25 ייפתח היום אחרי פגרה ממושכת ועל שולחן הקואליציה יונח שוב "חוק הגיוס" - אחד הנושאים שמאיימים על שלמותה לאורך השנים, והפעם, בשיאה של אחת מהמלחמות הקשות שידעה ישראל.

החוק, שנועד לפטור מגיוס לצה"ל את תלמידי הישיבות החרדיות והדתיות ש"תורתם אומנותם", נדון בשבועות האחרונים בוועדת החוץ והביטחון ונוסחו העיקרי גובש בכנסת הקודמת ואושר בזמנו בקריאה ראשונה. כעת, הקואליציה תנסה לקדמו בקריאה שנייה ושלישית. לכאורה, תהליך החקיקה צריך להיות קצר אבל הדרך אל היעד הסופי ארוכה ומפותלת, ולקואליציה אתגרים רבים בדרך.

משה גפני ויצחק גולדקנופף. Arie Leib Abrams, פלאש 90
השרים החרדים ממשיכים בחרם הצבעות. משה גפני ויצחק גולדקנופף/פלאש 90, Arie Leib Abrams

הצעת החוק כוללת יעדי גיוס והגדלתם משנה לשנה, אפשרות לפקיעת החוק לאחר מספר שנים אם לא יעמדו ביעדים, סנקציות כלכליות על ישיבות ומוסדות חינוך שלא יעמדו ביעדים ועוד.

בש"ס וביהדות התורה דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החוק לאישור סופי. זאת, עוד לפני אישור התקציב בכנסת, שאמור להגיע לדיון בממשלה ביום חמישי הקרוב. עם זאת, חלק מהסיעות החרדיות יסכימו לאישור התקציב בממשלה. זאת, לאחר אישורו בקידום הליך חקיקת הפטור מגיוס עוד בטרם האישור הסופי של התקציב בכנסת.

מאז החלטת בג"ץ כי על המדינה לגייס את בני הישיבות לצבא, להפסיק את מימון הישיבות ולסבסד את מעונות היום - החרדים בלחץ. בסיעות החרדיות מוכווני מטרה למרות המלחמה, הלחץ הציבורי והקמפיין הפוליטי נגד הממשלה. מבחינתם יש לקדם את החקיקה בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully