וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלה הקטלנית: החולה בכלבת הוא רועה צאן, כלבו לא היה מחוסן

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 10:43

רועה צאן כבן 77 מהצפון ננשך על ידי כלבו אך לא פנה לרופא כנדרש במקרה זה. חודש אחרי הנשיכה, החלו להופיע סימני המחלה ובעקבותם הוא פנה לקבלת טיפול רפואי. הכלב הנושך לא היה מחוסן לכלבת וגם לא הופיע במאגר רישום הכלבים. רוב מקרי הכלבת ב-2024 הם באזור הצפון

כלב מתחסן/רויטרס

משרד הבריאות עדכן אתמול (ראשון) שאדם מבוגר מצפון הארץ ננשך לפני כחודש על ידי כלב שהיה בבעלותו ובעקבות כך נדבק בנגיף הכלבת. האדם שמאושפז ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, אחרי שחלה בכלבת הוא גבר בן 77 מצפון הארץ, כך נמסר הבוקר ממרכז רפואי העמק שבעפולה.

לוואלה נודע כי מדובר ברועה צאן מאזור נצרת שננשך על ידי כלבו, אולם הוא לא פנה לקבלת טיפול רפואי, כנדרש במקרה כזה. רק חודש אחרי הנשיכה החלו להופיע סימני המחלה ואז הוא פנה לקבלת טיפול רפואי.
עוד נודע לוואלה, שהכלב הנושך לא היה מחוסן לכלבת וגם לא הופיע במאגר רישום הכלבים.

במרכז רפואי העמק הוסיפו כי הוא אושפז בסוף השבוע האחרון עם סימנים שהחשידו לכלבת. מבית החולים נשלחו דגימות למעבדה בבית דגן ובמקביל הוחל טיפול כפי שמקובל בספרות המקצועית. אמש, חזרה תוצאה חיובית לכלבת לאחת הדגימות שנלקחו מהחולה. משרד הבריאות מנהל את החקירה האפידימיולוגית על מגעים של המטופל.

מקרי הכלבת בישראל בשנת 2024. משרד החקלאות, עיבוד תמונה
"צבע אדום" של מקרי הכלבת בישראל בשנת 2024. ניתן לראות שכל המקרים הם באיזור הצפון/עיבוד תמונה, משרד החקלאות

כלבת היא מחלה חשוכת מרפא ולכן חשוב מאד הטיפול המהיר אחרי נשיכה וקבלת חיסון. אחר שמופיעים סימני המחלה אין שום דרך להתגבר עליה והתמותה קרובה ל- 100%. עם זאת בספרות הרפואית מוכרים מקרים בודדים של ריפוי חולי כלבת; בשנת 2004 ניצלה במילווקי, ארה"ב, נערה בת 15, למרות שטופלה רק חודש אחרי שננשכה.

בעקבות גילוי מחלת הכלבת בתושב הצפון, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וביטחון המזון מעדכנים כי סיפור המקרה הגיע אל המשרד אתמול, ונבדקת השתלשלות העניינים. משרד החקלאות קורא לציבור לחסן את הכלבים שברשותם, ולטייל עם הכלב ברצועה.

עוד הוסיפו: "על פי הידוע לנו כעת, גבר, תושב הצפון, ננשך לפני כחודש וחצי על ידי הכלב הפרטי שלו. מדובר בכלב רועים בלגי, המוחזק ללא רישיון וללא חיסון כלבת, בניגוד לחוק. בהמשך לנשיכה, לשכת הבריאות המחוזית פנתה לרופא הווטרינר העירוני של נצרת, בדרישה להסגיר את הכלב לתצפית כלבת. הכלב מת, לא ברור מתי, וגופתו הושלכה בשטח".

שרידי גופת הכלב אותרו על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, והם הועברו לבדיקה במכון הווטרינרי. לאור הזמן שחלף ומצב שרידי הגופה, במשרד מקווים להצליח לקבל תשובות ברורות מדגימתה. בנוסף, שאר בעלי החיים במקום יחוסנו נגד המחלה ויבוצע אחריהם מעקב.
התנהלות הרופא הווטרינר העירוני במקרה נמצאת בבירור על ידי מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. אם יעלה חשד לרשלנות, הוא יטופל במלוא חומרת העניין, כך מסרו במשרד החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully