וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה חריגה בבג"ץ: הדיון בעתירת משפחות החטופים יתקיים ללא תגובת המדינה

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 22:45

כיוון שביקשו דחיות מרובות ולא הצליחו לגבש נוסח תגובה - השופט יצחק עמית החליט לקיים את הדיון בעתירת משפחות החטופים ללא תגובה בכתב מטעם המדינה. טענת המשפחות: ראש הממשלה מקבל החלטות על גורל החטופים בניגוד לחוק. איך זה ישפיע על יחסי היועמ"שית ובית המשפט?

לפיד: "נתניהו מתכנן לפטר את היועמ"שית"/ערוץ הכנסת

הדיון בעתירה שהגישו משפחות החטופים לבג"ץ בטענה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקבל החלטות על גורל החטופים בניגוד לחוק - יתקיים ללא הגשת תגובה בכתב מטעם הפרקליטות.

החלטה זו, שהתקבלה על ידי ממלא מקום נשיא העליון, היא די חריגה. שכן לפי סדר ההליך בבג"ץ, לאחר הגשת העתירה הפרקליטות שמייצגת את המדינה מגיבה בכתב - ורק אחר כך מתקיים דיון בעל פה.

בעתירה זו, ראש הממשלה ומשרדו מיוצגים על ידי הפרקליטות והיועמ"שית, שקיימו שתי ישיבות בנושא אך לא הצליחו לגבש נוסח תגובה בכתב כפי שנדרש. מה שכן עשו היה לבקש מספר דחיות עד שהשופט עמית החליט לקיים את העתירה ללא תגובתם בכתב.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה, טקס פרישת ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, ביה""מ העליון, 1 באוקטובר 2024. אורן בן חקון, אתר רשמי
אין הרבה סיכוי להגיע להבנות. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה/אתר רשמי, אורן בן חקון

איך זה ישפיע על יחסי היועמ"שית ובית המשפט?

לכאורה בית המשפט נתן כאן "סטירה" לפרקליטות וליועמ"שית, אך יש אפשרות לראות את זה גם באור אחר. השופט עמית הבין שבין המייצגת - בהרב מיארה, לבין המיוצג - נתניהו, אין הרבה סיכוי להגיע להבנות ולכן הוא הוציא לכלך בעבורה את הידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully