וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה נדיר: תושב מהצפון שנדבק בכלבת מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 23:03

אדם מצפון הארץ ננשך על ידי כלב שהיה בבעלותו, נדבק בנגיף הכלבת ומאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ, כשהוא מונשם ומורדם. במשרד הבריאות מבצעים חקירה אפידמיולוגית מקיפה במטרה לאתר אנשים נוספים שהיו במגע עם המטופל או עם כלבו, כדי להציע להם חיסון מונע כנגד הנגיף

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי אדם מבוגר מצפון הארץ שננשך על ידי כלב שהיה בבעלותו נדבק בנגיף הכלבת ומאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים העמק בעפולה, במצב קשה, כשהוא מונשם ומורדם. על פי הודעת לשכת הבריאות במחוז צפון, מתבצעת חקירה אפידמיולוגית מקיפה במטרה לאתר אנשים נוספים שהיו במגע עם המטופל או עם כלבו, כדי להציע להם חיסון מונע כנגד הנגיף.

במשרד הבריאות שבים ומדגישים את ההנחיות במקרה של חשד לחשיפה לנגיף. לכל מי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, ממליץ המשרד לבצע את הפעולות הבאות:

שטיפה יסודית: יש לשטוף את האזור הפגוע במים זורמים וסבון באופן מיידי, כדי להפחית את הסיכון להידבקות.

חיטוי האזור: לאחר השטיפה, מומלץ לחטא את הפצע בעזרת חומרי חיטוי ייעודיים.

פנייה ללשכת הבריאות: יש לגשת בהקדם האפשרי ללשכת הבריאות הקרובה לצורך בירור האם יש צורך בקבלת טיפול מונע כנגד כלבת.

פראמדיקית מד"א, עמית אמסלם מטפלת בניק הכלב שחולץ משריפה בביתו. מד"א, מד"א
פראמדיקית מד"א, עמית אמסלם מטפלת בניק הכלב שחולץ משריפה בביתו/מד"א, מד"א

נגיף הכלבת, אשר עלול להיות קטלני אם לא מטופל בזמן, מדבק באמצעות מגע עם רוק של בעל חיים נגוע, והוא נפוץ בעיקר בקרב בעלי חיים כגון כלבים, חתולים, ושועלים.

כלבת היא מחלה נגיפית קטלנית וחשוכת מרפא: מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה. ניתן למנוע את המחלה בבעלי חיים באמצעות חיסון הניתן מבעוד מועד, ובבני אדם באמצעות חיסון לאחר חשיפה לנגיף. הפעם האחרונה שבה מתה בישראל אשה מכלבת היתה ב-2002. לפני כן, ב-1997, מתו בישראל שלושה בני אדם מכלבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully