וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני: קיבלנו אינדיקציות שישראל עומדת לתקוף, החלפנו מסרים בנושא

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 18:19

בהמשך לפרסום וואלה על מסרי האזהרה שישראל העבירה לאיראן לפני התקיפה אישר עבאס עראקג'י כי ביום שישי בערב, כמה שעות לפני ההתקפה, איראן קיבלה מידע לפיו ייתכן שישראל עומדת לתקוף את איראן. "קיימנו חילופי מסרים עם כמה גורמים לפני ההתקפה ועמדנו בקשר עם הצבא בנושא

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

בהמשך לפרסום בוואלה, כמה שעות לפני התקיפה, ישראל העבירה מסרים לאיראן ביום שישי לפני הפעולה שביצעה והזהירה את האיראנים שלא להגיב, כך אמרו שלושה מקורות שמעורים בנושא. שר החוץ האיראני, עבאס עראקג'י, התייחס היום (ראשון) למתקפה הישראלית. "ביום שישי בערב קיבלנו אינדיקציות כי ייתכן שישראל עומדת לתקוף את איראן". עוד הוסיף, "קיימנו חילופי מסרים עם כמה גורמים לפני ההתקפה ועמדנו בקשר עם הצבא בנושא".

בכיר אמריקני אמר שארה"ב לא השתתפה במבצע הישראלי אבל הדגיש שאם איראן תבצע פעולת תגמול, ארה"ב מוכנה להגן על ישראל מפני מתקפה כזו. "זה צריך להיות הסוף של חילופי המהלומות הישירות בין ישראל לאיראן", הוסיף הבכיר האמריקני. "אם איראן תתקוף את ישראל שוב, יהיו לכך השלכות. הבהרנו את זה במישרין ובעקיפין לאיראן".

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי התרחשו שלושה גלי תקיפות. הגל הראשון התמקד בחיסול מערכת ההגנה האווירית של איראן, והגל השני והשלישי התמקדו בבסיסי טילים וכטב"מים באיראן ובאתרי ייצור של טילים וכטב"מים. התקיפה הישראלית היתה פעולת תגמול על מתקפת הטילים הבליסטיים המאסיבית נגד ישראל שהתרחשה ב-1 באוקטובר.

טהראן, איראן לאחר התקיפות הישראליות ,26 לאוקטובר 2024. רויטרס
"קיבלנו אינדיקציות כי ייתכן שישראל עומדת לתקוף את איראן". טהראן, לאחר התקיפות הישראליות/רויטרס

"הישראלים הבהירו מראש לאיראנים באופן כללי מה הם הולכים לתקוף, ומה הם לא הולכים לתקוף", אמר אחד המקורות. שני מקורות נוספים אמרו שישראל הזהירה את האיראנים שלא להגיב למתקפה, והדגישו שאם איראן תגיב, ישראל תבצע תקיפה נוספת שתהיה משמעותית אף יותר - במיוחד אם אזרחים ישראלים ייפגעו.

בכירים אמריקנים אמרו שהם מצפים שאיראן תגיב למתקפה הישראלית בימים הקרובים, אך בצורה מוגבלת שתאפשר לישראל לעצור את חילופי המהלומות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully