וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות לבבות שבורים: התווספו 317 בנות ובני זוג שכולים של חללי צה"ל

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 16:41

מחיר המלחמה: במהלך השנה האחרונה נוספו למעגל השכול מאות בנות ובני זוג שכולים של חללי צה''ל וכוחות הביטחון. לשם השוואה, עד 6 באוקטובר 2023, טופלו במצטבר 500 מקרים. 184 מתוך בנות ובני הזוג השכולים מטופלים נפשית

שר הביטחון וראש הממשלה בבור בקריה/תקשורת שר הבטחון, שחר יורמן

השיח על שכול בישראל כמעט מתעלם מגברים ונשים שהיו בזוגיות עם חללי צה"ל, אך לא נישאו להם. נתונים חדשים שמתפרסמים היום (ראשון) חושפים את מימדי התופעה. מאות לבבות שבורים התווספו מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" שהחלה בשבעה באוקטובר 2023. במהלך השנה האחרונה נוספו למעגל השכול מספר גדול של 317 בנות ובני זוג שכולים של חללי צה''ל וכוחות הביטחון, כך לפי עמותת "הותיר אחריו חבר.ה", הארגון המייצג של בנות ובני הזוג השכולים. לשם השוואה, מאז שנת 1998, ועד ל-6 באוקטובר 2023, טיפלה העמותה במצטבר בכ-500 מקרים.

בשנה שחלפה נפתחו 18 קבוצות תמיכה בכל הארץ בהנחיית מטפלים מומחים באובדן ושכול, וקבוצות נוספות נפתחו בימים אלו. בנוסף, להורים של בנות ובני הזוג השכולים נפתחה קבוצת הדרכה מתמשכת במטרה להעניק להם ליווי וכלים שיאפשרו להם לתמוך בילדיהם. העמותה מעניקה גם תמיכה נפשית פרטנית, ו-184 מתוך בנות ובני הזוג השכולים כבר נעזרים בה.

שר הביטחון, יואב גלנט , יחד עם מנכ״לית הארגון  " הותיר אחריו חבר.ה " ,27 באוקטובר 2024. עדי אלון שיינברג, אתר רשמי
שר הביטחון, יואב גלנט , יחד עם מנכ״לית הארגון "הותיר אחריו חבר.ה"/אתר רשמי, עדי אלון שיינברג

עדי אלון שיינברג, מנכ"לית העמותה, מסרה: "לבנות ובני הזוג של חללי צה"ל וכוחות הבטחון יש מקום ייחודי במשפחת השכול. הם לא רק איבדו בן או בת זוג אהובים, אלא גם את חלומותיהם ותוכניותיהם לעתיד. עמותת "הותיר אחריו חבר.ה" מגיעה לבנות ובני הזוג כבר במהלך השבעה ומציעה להם מעטפת שיקומית מותאמת אישית למשך כל זמן שייזדקקו לכך.
 
שיינברג הוסיפה: "העמותה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ענף נפגעים בצה"ל ואגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון. ההכרה של המדינה בצורך לטפל בבנות ובני הזוג השכולים באמצעות העמותה היא נדבך חשוב בהתמודדות הכואבת עם השכול שלעיתים עודנו מרגיש שקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully