וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס האזכרה לחללי המלחמה: "חיסול סינוואר יצר חלון הזדמנויות להשבת החטופים"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 12:30

האזכרה לחללי המלחמה מתקיימת בחלקת גדולי האומה בבית העלמין שבירושלים. היא חלה בציון התאריך העברי ליום השנה לטבח בדרום. "רבים מהנופלים ציינו את השבת החטופים כשליחות עליונה. הצלתם היא צו עליון ומחייב, שבלעדיו לא נהיה שלמים כעם וכמדינה", נאם הרצוג

LIVE

טקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי מלחמת חרבות ברזל נערך היום (ראשון) בחלקת גדולי האומה בבית העלמין שבהר הרצל. האזכרה מתקיימת בציון התאריך העברי ליום השנה לטבח בדרום, במעמד ראשי המדינה, ראשי מערכת הביטחון, ראשי הארגונים היציגים ובהשתתפות בני המשפחות השכולות.

דקלה, אמא של סמל ראם בטיטוך שנפל במלחמת חרבות ברזל, פתחה את הטקס: "היום לכאן אני עולה בלעדיך. אמא גאה. אני בת 44, ראם ואני גדלנו ביחד. באותו הבוקר לא תפעלתי שיחת פרידה, לבשתי את הכובע של האמא. אם הייתי מבינה הייתי מתניעה את הרכב ונוסעת אליו. ראם לא פחד - הוא יצא להגן על המדינה".

אחריה, נאם הנשיא הרצוג. "עדיין ניצבת בפנינו המשימה הקריטית, העליונה - להשיב בדחיפות את החטופות והחטופים מיד המרצחים. חיסולו של רב המרצחים סינוואר וצוררים נוספים; והלחימה המרשימה של צה"ל וכוחות הביטחון יצרו לנו חלון הזדמנויות שאסור לנו להחמיץ. עלינו לפעול בכל כוחנו - בכל כוחנו, ובכל דרך - בנחישות, ביצירתיות ובתעוזה, ולהביא לשחרור החטופות והחטופים. רבים מהנופלים ציינו את המשימה הזאת כשליחותם העליונה; רבים כל כך לחמו ולוחמים כשתמונות החטופים באפודיהם; רבים כל כך עדיין עושים זאת - בעורף וגם בחזית, ביבשה, באוויר ובים. קול דמי אחינו זועקים אלינו. הצלתם היא צו עליון ומחייב, שבלעדיו לא נהיה שלמים כעם וכמדינה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, טקס האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת חרבות ברזל, הר הרצל, 27 באוקטובר 2024. דוברות משרד הביטחון, צילום מסך
לוחם ברצועת עזה/צילום מסך, דוברות משרד הביטחון
טקס האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת חרבות ברזל, הר הרצל, 27 באוקטובר 2024. ביני אשכנזי
טקס האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת חרבות ברזל, הר הרצל, 27 באוקטובר 2024/ביני אשכנזי

"כבר שנה שלמה שחיינו מתנהלים בתוך אבל מתמשך וכבד, על בנותינו ובנינו שנפלו חלל במערכה; על הפנים, הקולות והשמות; על עולמות שלמים שחרבו. שנה, שנה שלמה - מאז אותו יום ארור - שבעה באוקטובר - שמחת תורה, בו קם עלינו להשמידנו אויב אכזר ורצחני, במתקפה שכל כולה פשעים ברבריים נגד האנושות. מאות רבות של חללים גבתה וגובה מאיתנו המערכה הזאת, אלפי משפחות שכולות; אבל לכל אחד מאיתנו, כך אני מרגיש, יש כמה רגעים מטלטלים, אפילו מרסקים, שהוא נושא איתו מהשנה החולפת, שנחקקו בליבו, שלעולם לא יימחו. גם לי", הוסיף הרצוג. "עלינו לעשות הכל כדי להיות ראויים - לגבורה, להקרבה ולמחיר הנורא; ובעיקר: עלינו לחזור ולשנן היטב את הערכים שלנו, ובליבם הערבות ההדדית: כל ישראל ערבים זה לזה. אנחנו רואים במערכה הזאת, גם בימים אלו ממש, את הערבות הישראלית המפעימה במלוא עוצמתה".

נתניהו פתח את נאומו: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קיומית ארוכה וקשה. מלחמה שגובה ממנו מחירים קשים. תמיד המעולים נופלים אמר יורם נעים על קבר ביתו אגם נעים שנפלה ברפיח. בזכותם אנו עומדים ביחד בזכות הבנים והבנות שנפלו במערכה אנו שומרים ביחד על מפעל תקומתנו. יחד, יהודים נוצרים בדואים דרוזים. יחד". הוא הצהיר: "בשמחת תורה עברנו אירוע מחריד בסדר גודל תנ"כי. שפת אנוש אינה יכולה לתאר את הטבח ההמוני".

"זוהי מלחמה קיומית של שבע חזיתות נגד ציר הרשע בהובלת איראן. לפני שלושה שבועות אחרי שחיסלנו את גדול המרצחים שלוח של איראן חסן נסראללה איראן תקפה את ישראל. הבטחנו שנגיב וכך עשינו פגענו קשות ביכולותיה של איראן לייצר טילים ארוכי טווח", הוסיף. "לעם באיראן אני אומר המלחמה אינה מגדעון אלא נגד המשטר העריץ ששולט בכם. מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו".

רה"מ בנימין נתניהו, טקס האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת חרבות ברזל, הר הרצל, 27 באוקטובר 2024. ביני אשכנזי
רה"מ בנימין נתניהו, טקס האזכרה הממלכתית לחללי מלחמת חרבות ברזל, הר הרצל, 27 באוקטובר 2024/ביני אשכנזי

נתניהו השמיט את שמו של שר הביטחון יואב גלנט מרשימת התודות והקרדיטים לפעולת צהל באיראן שחילק במהלך נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת חרבות ברזל. נתניהו אמר: "אני מבקש לברך את כל לוחמינו ומפקדינו בצה"ל ובזרועות הביטחון שהיו שותפים לפעולה: את הרמטכ"ל, את מפקד חיל האוויר, את טייסי חיל האוויר, המכונאים וכל צוותי הקרקע, את ראש אמ"ן ואת כל מערך המודיעין, את ראש המוסד ואנשי ונשות המוסד", ולא ציין את שמו של גלנט - זאת ברקע המתיחות המתמשכת בין השניים והשאיפה של ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully