וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דחה את יום הגיוסים של מחר על רקע חשש מתקיפה איראנית

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 23:55

רק אמש תקף צה"ל מתקנים צבאיים ברחבי איראן, ובצה"ל נערכים כבר לתגובה בטווח הזמן המידי. מוקדם יותר היום אמר דובר צה"ל: "אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה — נהיה מחויבים להגיב"

יירוטים בנגב/על פי סעיף

על רקע החשש מתגובה איראנית שתכלול מתקפת טילים, הוחלט בצה"ל לדחות את הגיוסים של מחר (ראשון) להמשך השבוע.

צה"ל תקף הלילה בכמה גלים שורת מטרות צבאיות באיראן - וזאת בתגובה להתקפות המתמשכות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים. מוקדי התקיפות, שנערכו באזורים שונים באיראן, היו בעיקרם אתרי ייצור טילים בליסטיים, מערכי טילי קרקע-אוויר ויכולות אוויריות של איראן שנועדו להגביל את חופש הפעולה האווירי של ישראל.

שעות לאחר התקיפה, מצה"ל נמסר כי כל המטוסים שלקחו חלק בפעולה נחתו בשלום בבסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ. "אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה — נהיה מחויבים להגיב", מסר דובר צה"ל דניאל הגרי בתום המבצע. גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע היום תקווה להמנעות מהסלמה נוספת: "נראה שישראל לא פגעה בשום דבר שאינו מטרה צבאית. אני מקווה שזה הסוף (של חילופי ההתקפות בין ישראל לאיראן)", אמר.

טהראן, איראן לאחר התקיפות הישראליות ,26 לאוקטובר 2024. רויטרס
הבוקר שאחרי המתקפה - טהרן/רויטרס

התקיפה הלילה הינה תגובה למתקפה שהתרחשה בתחילת אוקטובר, בה שיגרה איראן כ-180 טילים ולמעלה מ-1,800 אזעקות נשמעו ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully