וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן נ' הייתה סגנית מפקד הטייסת, ורס"ן ש' עלה לארץ משיקגו: הטייסים שלקחו חלק במתקפה באיראן

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 6:10

מפקד טייסת 119, סגן-אלוף י', סיפר על התקיפה שביצע חיל האוויר באיראן, וסיפר על חלק מהטייסים שלקחו בה חלק. "טייסת העטלף פועלת בשנה האחרונה בכל גזרות הלחימה ומסביב לשעון - ביום, בליל ובערפל. גם אתמול פעלה הטייסת, יחד עם המכונה המופלאה שהיא חיל האוויר", בירך

בווידאו: קולות קשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר וסגן-אלוף ש׳ מפקד טייסת 201 מרגעי התקיפה באיראן/דוצ

מפקד טייסת 119, סגן-אלוף י', סיפר הבוקר (ראשון) על התקיפה בליל אמש (שבת) שביצע חיל האוויר באיראן, וסיפר על חלק מהטייסים שלקחו בה חלק. "פעילות הטייסת מתאפשרת בזכות נשים וגברים נחושים ואמיצים, בסדיר ובמילואים, על הקרקע ובאוויר", שיבח את העוסקים במלאכה סא"ל י'.

"טייסת העטלף פועלת בשנה האחרונה בכל גזרות הלחימה ומסביב לשעון - ביום, בליל ובערפל. גם אתמול פעלה הטייסת, יחד עם כל המכונה המופלאה שהיא חיל האוויר הישראלי", אמר.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד הטייסת המשיך וסיפר על חלק מהטייסים שלקחו בה חלק: "בגיחה המיוחדת הזו לקחו חלק רס"ן נ' ורס"ן ש'. רס"ן נ', עד לא מזמן סגנית מפקדת הטייסת, הייתה נווטת בהסבה כשאני הייתי בתחילת דרכי הפיקודית. אתמול סגרנו מעגל בהובלה משותפת של המבצע".

עוד הוסיף: "רס"ן ש' עלה לארץ משיקגו כחייל בודד כדי לממש את צו מצפונו ואת ערכי הציונות שעליהם גדל. גם הוא שירת בשנה האחרונה כסגן מפקד טייסת בלחימה. שירות הקבע המשמעותי של שניהם הפך אותם למפקדים ולוחמים חדים ומיומנים".

סא"ל י' שיתף: "עבורי זו הייתה זכות לטוס לצדם במדבר החשוך של המזרח התיכון, במטרה לייצר עליונות אווירית ישראלית ולהביא לשחר של יום חדש. נמשיך ככל שנידרש עד שנשיב את השקט והביטחון לתושבי המדינה, את המפונים לבתיהם ואת החטופים למשפחותיהם".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
מטוסי חיל האוויר שהשתתפו במבצע ימי תשובה באיראן

26 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
מטוסי חיל האוויר שהשתתפו במבצע ימי תשובה באיראן 26 באוקטובר 2024/דובר צה"ל

התקיפה באיראן כללה יותר ממאה מטוסים מסוגים שונים בהובלה של מטוסי ה'אדיר' החמקניים מסוג אף-35 שהמריאו למרחק של כ-2,000 קילומטרים. לפי פרסומים זרים, התקיפות באיראן התמקדו בשני אזורים עיקריים: כראג' וטהראן.

בצה"ל הבהירו כי התקיפות, שבוצעו במספר גלים, התמקדו רק במטרות צבאיות ולא במתקני גרעין ומתקני נפט כדי לא להביא להסלמה בהיקף העימות. צבא איראן הודיע כי שני חיילים נהרגו בתקיפה הישראלית בכראג' וטהראן.

ניתן להעריך שכדי לבצע תקיפה בסדר גודל שכזה, הותקפו בשלב הראשון תחנות מכ"ם ומערכי הגנה אוויריים ואז החלו תקיפות של בסיסים צבאיים. כמו כן, לתקיפה קדמה פעולה בסוריה שכוונה נגד מטרות דומות - שהיו יכולות לסייע לאיראנים לבנות תמונת מצב נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully