וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד וליברמן ביקרו, יאיר גולן בירך: התגובות במערכת הפוליטית לתקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 12:13

ראשי מפלגות האופוזיציה בירכו על פעולות צה"ל, אבל הוסיפו דברי ביקורת על עוצמת והיקף התגובה. לפיד אמר: "היינו צריכים לגבות מחיר כבד בהרבה", וליברמן הצטרף: "מדובר בקניית שקט במקום הכרעה ברורה". מנגד, יאיר גולן שיבח את הדיוק: "פגענו - מבלי להגרר למלחמת התשה"

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

יותר ממאה מטוסים מסוגים שונים בהובלה של מטוסי ה'אדיר' החמקניים מסוג אף-35 המריאו למרחק של כ-2,000 קילומטרים, ולפי פרסומים זרים, תקפו בכראג' וטהראן שבאיראן. ברחבי הקשת הפוליטית הגיבו לפעולה הראשונה הגלויה של ישראל בשטח איראן, כשדעותיהם נעו בין תשבוחות לחיל האוויר לבין ביקורת חריפה על הדרג המדיני.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיבח את היכולות הצבאיות של חיל האוויר, אך גם ביקר את ההחלטה לתקוף רק מתקנים צבאיים ולא מתקני גרעון או נפט. "חיל האוויר שהוכיח שוב יכולות מבצעיות ברמה הגבוהה בעולם ואת העליונות האווירית שלו", כתב. "אוייבי ישראל יודעים הבוקר שצה"ל חזק ויכול לתקוף בעוצמה ולהגיע לכל מקום". "החלטה לא לתקוף מטרות אסטרטגיות וכלכליות באיראן היתה שגויה. היינו יכולים וצריכים לגבות מאיראן מחיר כבד בהרבה. איראן היא ראש ציר הרשע, ועליה לשלם מחיר כבד על תוקפנותה".

טלי גוטליב. ערוץ 14, צילום מסך
"אם המתנו כ״כ הרבה למה ליזום תקיפה כזו בליל שישי?". ח"כ טלי גוטליב/צילום מסך, ערוץ 14

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי הפעולה באיראן היא קניית שקט במקום הכרעה ברורה. "הפעולה של חיל האוויר באיראן הביאה לידי ביטוי יכולות מרשימות של צה"ל ומקצועיות גבוהה ביותר של טייסנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אבל יחד עם ההצלחה הזו, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות הקשה ובכך שהאיראנים לא יעצרו כאן. הם ימשיכו במאמציהם להגיע לנשק גרעיני והם ימשיכו להעביר את הכספים ממכירת הנפט והגז לחיזבאללה, לח'ותים, למליציות השיעיות ולפרוקסים למיניהם. לצערי, נראה כי במקום גביית מחיר אמיתי, ממשלת ישראל שוב מסתפקת בפעולות ראווה וביחסי ציבור. הגיע הזמן לפעול בדרך שתשקף את עוצמתנו ולא רק תדבר עליה".

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן מסר כי אין צורך לתקוף ברמה שתגרור את ישראל למלחמה אזורית, וכעת הממשלה צריכה להתמקד בעבודה על עסקת חטופים. "הלחץ האמריקאי עבד, או שקול ההיגיון הצבאי פעל לשם שינוי", מסר. "אבל כפי שהדברים נראים כרגע יש פוטנציאל גדול לכך שהתגובה הישראלית פגעה ביכולות הגנתיות והתקפיות של איראן, אך מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית, שאינה בטווח האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל. "תגובה סוגרת" ולא "תגובה פותחת" זה מה שישראל צריכה, ואם כך יתקדמו הדברים, נוכל לחזור לדבר הכי חשוב שממשלת ישראל מסרבת לעסוק בו: עסקת שחרור חטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024. תומר נויברג, פלאש 90
איראן היא ראש ציר הרשע, ועליה לשלם מחיר כבד על תוקפנותה". יאיר לפיד/פלאש 90, תומר נויברג

ח"כ טלי גוטליב בחרה לבקר באופן חריף את החלטת הדרג המדיני שלא לתקוף מתקנים אסטרטגיים, למרות שאת ההחלטה היכן לתקוף בחר יו"ר המפלגה בה היא חברה - הליכוד. "אי תקיפת מתקני הגרעין של איראן תהיה בכיה לדורות", כתבה. "אי תקיפת מאגרי הנפט באיראן היא טעות קשה. איראן שיתקה את מדינתנו בירי טילים לכל שטחי ישראל! פספסנו הזדמנות להחליש לשנים ארוכות את סיכויי איראן להפוך למעצמת גרעין. תקיפת מתקנים צבאיים לא משנה את משוואת מאזן האימה במזרח התיכון".

"תקיפה שהיא רק הוכחה שאנחנו יכולים, ואנחנו לגמרי יכולים, מוטב היה לדחותה!", המשיכה ח"כ גוטליב. "פגיעה קשה במתקנים צבאיים חשובים ככל שהם לא משנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון לאורך זמן. ושלא יספרו שהשמדנו את כל מערך הטילים הבליסטיים של איראן באיבחת תקיפה אחת. לצערי זו כניעה לממשל ביידן שלא חושב לרגע על האינטרסים של ישראל".

בנוסף, ביקרה את הבחירה לבצע את התקיפה בשבת. "אני לא שומרת שבת, אך ה'משיחיות' טבועה בי. אם המתנו כ"כ הרבה למה ליזום תקיפה כזו בליל שישי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully