וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב שני של תקיפות באיראן ואיך יגיב האויב? זה מה שצפוי לנו

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 14:59

התקיפה באיראן עשויה לחזק את ההרתעה מול טהראן - לא רק הודות לכמות המטוסים ולמרחק האדיר, אלא גם לפי בחירת המטרות. למרות ההצלחה, במיוחד ביכולת לסכל את ההכנות של האיראנים למתקפה, במערכת הביטחון נערכים לתקיפות נוספות ומבהירים: זה עוד לא נגמר

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

התקיפה באיראן עשויה לחזק את ההרתעה מול טהראן - לא רק הודות למספר המטוסים ולמרחק האדיר, אלא גם לפי בחירת המטרות. כדי למנוע הסלמה בעימות, הדרג המדיני החליט לפסוח על מתקני נפט ומתקני גרעין - ולהתמקד במטרות צבאיות בלבד. כוחה של הבחירה היא בהצגת איכות המודיעין שיש לצה"ל על האיראנים, והעברת מסר עבה שמעיד על יכולותיו של צה"ל בתקיפות עתידיות.

התקיפה חידדה את העליונות האווירית הישראלית כנגד הטכנולוגיה בשירות טהראן. עוד ניתן להעריך כי בגלל היקף התקיפות הישראליות נערכים בצה"ל לתקיפות נוספות במידה ויחליטו האיראנים להגיב באמצעות שיגורים של טילים בליסטיים על העורף הישראלי - ולכן מבהירים במערכת הביטחון כי הפעולה לא הסתיימה.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
במערכת הביטחון כי הפעולה לא הסתיימה. תקיפות בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חשוב לציין, כי חרף העובדה שמדובר בפעולה מאוד רחבה, עדיין יש חובה לשמור על עמימות אודותיה, כדי למנוע מהאיראנים לחשוף יכולות ושיטות על דרכי התקיפה של צה"ל תרתי משמע. במקביל, הועלו כוננויות בגלל מדינות האזור מחשש שהאיראנים ינסו לפגוע בהן בהתאם לאיומים שהועלו בשבועות האחרונים מצד משטר האייתולות לבל ישתפו פעולה עם ישראל.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדיין יש חובה לשמור על עמימות אודות הפעולה. תקיפות בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שהו בבסיס הקרייה שבתל אביב בזמן התקיפה. על פי בכיר ישראלי, הקבינט המדיני ביטחוני אישר את התקיפה בשיחת ועידה טלפונית אמש.

"צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה, ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה", הודיע דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. נעדכן על כל שינוי באופן מיידי".

בבית הלבן גיבו את הפעולה הישראלית. "ישראל מבצעת תקיפות ממוקדות נגד מטרות צבאיות באיראן כחלק מזכותה להגנה עצמית ובתגובה למתקפת הטילים האיראנית של ה-1 באוקטובר", נמסר. "הנשיא ביידן עודכן לגבי התקיפה הישראלית באיראן והוא עוקב אחרי ההתפתחויות", מסר בכיר אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully