וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוללות פרוסות, מטוסי התגבורת כבר כאן: דריכות גוברת לקראת מהלך אפשרי נגד איראן

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 25.10.2024 / 22:22

הגעתם של מטוסי ה-F-16 מגרמניה למזרח התיכון מתווספת לפריסת סוללות ה-THAAD בתחילת השבוע, ולהתבטאויות של בכירים אמריקנים וישראלים שאמרו שישראל ערוכה לפעולת התגמול. בכך מגיעה לשיא המתיחות, שהחלה במתקפה האיראנית ב-1 באוקטובר, לקראת התגובה הישראלית

יירוטים בנגב/על פי סעיף

ההודעה על הגעתם של מטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקני מבסיס בגרמניה למזרח התיכון מוסיפה הערב (שישי) לדריכות המתוחה לקראת פעולה אפשרית של ישראל נגד איראן. בימים האחרונים אמרו בכירים אמריקנים וישראלים שישראל ערוכה לפעולת תגמול על מתקפת הטילים האיראנית ב-1 באוקטובר.

ביום שני השבוע הודיע שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שמערכת טילי ה- THAAD נפרסה בישראל, בדרום הארץ, והיא מוכנה לפעולה. המערכת, שנחשבת למקבילה האמריקנית למערכת החץ הישראלית, נועדה לספק הגנה מרחבית וליירט טילים בליסטיים. בין היתר, תפקידה לעבות את ההגנה על מתקנים רגישים ובסיסי חיל האוויר בנגב.

ארבעה בכירים איראנים אמרו אמש ל"ניו יורק טיימס" שהמנהיג העליון עלי חמינאי הורה לצבא לתכנן כמה תוכניות תגובה שונות לתקיפה בישראל, תלוי בעוצמת התקיפה הישראלית והיעדים. באיראן אמרו שאם ישראל תתקוף מתקני אנרגיה או גרעין, היא צפויה למטח של 1,000 טילים בליסטיים.

מטוס אף-16 של חיל האוויר האמריקני. רויטרס
מטוס אף-16 של חיל האוויר האמריקני/רויטרס
אנשים תופסים מחסה בעת אזעקה לאחר ירי טילים מאיראן,תחנת רכבת נתב"ג, 1 באוקטובר 2024. דור פזואלו, פלאש 90
אנשים תופסים מחסה בעת אזעקה לאחר ירי טילים מאיראן,תחנת רכבת נתב"ג, 1 באוקטובר 2024/פלאש 90, דור פזואלו

ישראל הודיעה על כוונתה לתקוף את איראן בתגובה למטח של יותר מ-180 טילים ששגרה איראן לעבר ישראל ב-1 באוקטובר. לאחר המתקפה, המנהיג העליון של איראן, חמינאי, צייץ בשפה העברית: "בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני".

בשבועות שחלפו מאז ישראל השהתה את התגובה. במקביל פורסמו ידיעות שלפיהן ישראל מתעתדת לפגוע במתקני אנרגיה ובמתקני גרעין איראניים. משמרות המהפכה הודיעו מנגד שאיראן תתקוף מתקני גז ואנרגיה של ישראל "אם היא תעשה טעות". סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פאדאווי מסר: "אם הכובשים יעשו שגיאה ויתקפו אותנו, נתמקד בכל מקורות האנרגיה, המתקנים וכל בתי הזיקוק ושדות הגז שלהם".

בסוכנויות הידיעות דווח שמדינות המפרץ הפצירו בארצות הברית להפעיל לחץ על ישראל לא לפגוע במתקני אנרגיה וגרעין איראניים. גורמים בארצות הברית העריכו שהתקיפה ישראלית תתמקד במטרות צבאיות.

שרידי טיל איראני ליד ערד, 2 באוקטובר 2024. רויטרס
שרידי טיל איראני ליד ערד, 2 באוקטובר 2024/רויטרס

במקביל להיערכות הישראלית לתקיפה באיראן, בארצות הברית דלפו מהפנטגון מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה. המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי של משרד ההגנה האמריקני, שהופץ בתוך קהילת המודיעין האמריקנית לפני שלושה ימים, ושמפרט פעולות שבוצעו בימים האחרונים בכמה בסיסים של חיל האוויר הישראלי, כולל העברה של חימוש מתקדם שלפי הדוח נועד לתקיפה באיראן. ביום שלישי הודיעה ה-FBI שפתחה בחקירת ההדלפה, שעוררה דאגה עמוקה בממשל האמריקני ובישראל.

פרשיות הריגול שנחשפו לאחרונה, והפגיעה בבית ראש הממשלה בקיסריה - על אף העובדה שאיראן אמרה שהיא לא מעורבת בה, מוסיפות אף הן למתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully