וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי החגים יתחדש הכול?" - לא בלי גדי ויתר החטופים

אפרת מצ'יקווה

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 11:16

למעלה משנה ש-101 החטופים נמצאים בעזה, לכולם יש משפחה דואגת, חברים ומכרים שחייהם עצרו מלכת. אם נשכיל לאזור אומץ ולחקוק חזרה על דגלנו את ערכי הערבות ההדדית והשאיפה להצלת חיים המוצא הוא ברור: השבתם הביתה. החזירו לנו את החמצן לריאות כדי שנוכל באמת לסגור מעגל

בווידאו: מיצג לזכר קורבנות שביעי לאוקטובר והחטופים כיכר דיזינגוף/יוסי ירון

רגע לפני גשמי הברכה הוא זמן התחדשות אחרת. האם יביאו איתם הגשמים השנה ברכה? עברה בי תובנה מצמררת שהשנה "אחרי החגים", פירושו כניסה לשנה שנייה של מלחמה, מי היה מאמין. וכך, בניגוד לביטוי השחוק "סוגרים מעגל" שפעם כל כך התאים לתקופה, כששום דבר לא נסגר, גם לא אחרי סדרה של חיסולים והישגים צבאיים, אנחנו בעיצומם של ימים עצובים, אפורים. והנה הבליחה ההודעה על יציאתו של ראש המוסד דדי ברנע לקטאר.

נעמי שמר כתבה ש"אחרי החגים יתחדש הכל", אבל בשלב הזה במציאות הישראלית נדמה שאיננו יכולים להרגיש התחדשות אלא לחוות את הלאות המתוארת בבית הראשון של שירה: "עייפות בלתי מוסברת. פיק ברכיים לא מובן. צל שרב על כל הדרך, ואבק לבן. אבל עודך משווע, לגשמי ברכה. עוד רחוקה מנוחתך".

את מחיר שנת טרפודי המתווים לשחרורם, משלמים בראש ובראשונה החטופים, כבר 386 ימים. לכל אחד מ-101 החטופים יש משפחה דואגת, חברים והמוני מכרים שנוספו במשך השנה שגם לגביהם החיים עצרו מלכת. לצד ההישגים הרבים בשדה הקרב בעזה ובלבנון, אנחנו מאבדים חיילים אמיצים ואהובים. כשמעגלי האובדן, השכול וההקרבה נפגשים, כפי שקרה לעוד משפחות השבוע, הנפש עומדת בפני מבחן מייסר וקשה.

גדי מוזס, חטוף בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
"לכל אחד מ-101 החטופים יש משפחה דואגת". גדי מוזס, חטוף בשבי חמאס/באדיבות המשפחה

אין שום ספק שאם אנחנו רוצים באמת "לסגור מעגל", כפי שראוי שיקרה, עלינו במו ידינו ליצור אופק חדש.

ביום ראשון הקרוב ייסעו נציגינו למו"מ לשחרור החטופים בדוחא. לאחר תקופה קשה של נתק והקפאת המשא ומתן ניתנת לנו ההזדמנות לתרגם את ההישגים הצבאיים בעזה ובלבנון להסדר כולל שיביא בראש ובראשונה להשבת כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה ראויה. אחרי שנה של הפקרה, ניתנת לנו הזדמנות לתיקון והכלי החשוב ביותר שאסור שנמשיך להזניח מתנקז כל כולו בשיח הדיפלומטי.

התרופפות הקשר עם העולם הגדול רק מעצימה את חשיבותו. אם ימשיך עולמנו להיות צר - נביא על עצמנו אסון ממנו מדינת ישראל, כמו שהכרנו, תתקשה להתרומם. אבל, אם נשכיל לאזור אומץ ולחקוק חזרה על דגלנו את ערכי הערבות ההדדית והשאיפה להצלת חיים נראה כי יש מוצא והוא ברור וחד כתער: השבת אזרחי מדינת ישראל החטופים והרגעת רוחות המלחמה האזורית תוך כדי יציאה מעזה, תוכל למנף את ישראל בחזרה לתיקון עולם, לשיקום, להחלמה, לצמיחה מחודשת ולהובלה ראויה.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אפרת מצ'יקווה. באדיבות המצולמים
"עלינו במו ידינו ליצור אופק חדש". אפרת מצ'יקווה/באדיבות המצולמים

דיפלומטיה היא הגשר לשינוי המציאות הישראלית, להחזרת החטופים ולהנעת המזרח התיכון לעתיד טוב יותר. לדוחא יגיעו אנשי הביטחון הראויים והאמיצים שלנו. הם אסטרטגים מעולים, בעלי יכולות ומיומנויות תקשורת יוצאות דופן בגיוונן, בניהול משא ומתן ומשברים. הם מסוגלים לפתור את הסבך ולייצר אופק. הם התקווה שלנו.

קחו את שרביט הדיפלומטיה וסעו עם הפנים להשבת כל החטופים, לסיום המלחמה, להסדרה אזורית, להתנעת התקומה ולהשבת השקט. החזירו את גדי שלנו ואת כולם הביתה, החזירו לנו את החמצן לריאות כדי שנוכל באמת לסגור מעגל, לחלום ולצמוח מחדש.

אפרת (כהן) מצ'יקווה היא אחייניתם של גדי מוזס שנחטף מקיבוץ ניר עוז ומוחזק בשבי בעזה ושל מרגלית מוזס שנחטפה ושוחררה מהשבי בעסקה. מומחית לדיפלומטיה תרבותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully