וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרי: חיסלנו אתמול את מחבל הנוחבה שפיקד על הטבח במיגונית ברעים

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 21:16

על פי הודעת דובר צה"ל, המחבל שחוסל, עובד אונר"א, פיקד על הטבח בו נרצחו ונחטפו משתתפי נובה. ההצהרה נישאת בצאת החג, דקות לאחר שהותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה לוחמים בנפלו בלבנון. הרמטכ"ל סייר אתמול במרחב ג'באליה ברצועת עזה וקיים הערכת מצב

בווידאו: תיעוד מתוך התשתית התת-קרקעית במרחב לבונה/דוצ

צה"ל חיסל אתמול את אבו עטיוי, מחבל הנוחבה שפיקד על הטבח במיגונית ברעים - בה נרצחו ונחטפו משתתפי נובה - כך מסר הערב (חמישי) דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת. המבחל שחוסל היה עובד אונר"א.

"עטיוי היה מעורב ברצח ובחטיפה של אזרחים ישראלים ופיקד על הרצח במיגונית בכביש 232 באזור רעים בטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. במהלך המלחמה, אבו עטיוי הכווין והוציא לפועל מספר מתווי טרור נגד כוחות צה"ל שפעלו ברצועה".

בעקבות האירוע נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים דרשו מבכירים בקהילה הבינלאומית והאו"ם הבהרות וביצוע בירור דחוף בנושא השתתפות עובדי אונר"א בטבח השבעה באוקטובר ובפעילות טרור נגד ישראל".

בתוך כך, הוא חשף רשת מנהרות שכוח רדואן חפרו בדרום לבנון, ותוכניות לפשוט לשטח ישראל מנקודת כינוס סמוך לקו הגבול. בתוך כך, הלימודים יימשכו מחר כרגיל - ללא שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

המחבל מחמד אבו עטיוי במהלך הטבח ב-7 באוקטובר. דובר צה"ל
המחבל מחמד אבו עטיוי במהלך הטבח ב-7 באוקטובר/דובר צה"ל

לפני זמן קצר, נודע כי 4 לוחמים נפלו בקרבות בדרום לבנון. הארבעה הם רס"ב במיל' מרדכי חיים אמויאל, בן 42 מלוד, רס"ם במיל' שמואל הררי בן 35 מצפת, רס"ר במיל' שלמה אביעד ניימן בן 31 ממצפה יריחו ורס"ל במיל' שובאל בן-נתן בן 22 מרחלים. באירוע נו נפלו נפצעו באורח קשה קצין לוחם במילואים ושני לוחמים במילואים

אתמול, הרמטכ"ל סייר במרחב ג'באליה ברצועת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקדי החטיבות ומפקדים נוספים. "בצפון יש אפשרות להגיע לסוף חד, אנחנו גמרנו את שרשרת פיקוד של חיזבאללה הבכירה בצורה מאוד ייסודית", אמר הרמטכ"ל.

"חיסול סינוואר לא היה מתוכנן אבל זה לא היה אקראי, זה לא היה מקרי, זה תוצאה של שיטה, זה תוצאה של לחץ על רפיח, זה תוצאה של הכרעת חטיבת רפיח, זה תוצאה של הפיקוד שהתעקש לפרוס שם לחודש הזה של החגים יותר סד"כ ולצאת יותר קדימה ולהחזיק שטח וזה פגש את הבעיה", קבע.

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully