וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני: צוותי המו"מ בנושא עסקת החטופים ייפגשו בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 15:25

במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת קטאר, אמר בלינקן כי הם עובדים על פתרון דיפלומטי בלבנון וציין כי ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "הבהרנו גם לאיראן שיהיו השלכות חמורות אם היא תמשיך בהסלמה", עוד אמר כי צוותי המו"מ ייפגשו בימים הקרובים בדבר עסקה

בווידאו: הפגנות משפחות החטופים. 19.10.24/אבי רוקח.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן, אמר במסיבת עיתונאים בדוחא עם ראש ממשלת קטאר כי צוותי המשא ומתן בנושא עסקת החטופים ייפגשו בימים הקרובים. וכי מקווה שבימים הקרובים ידעו אם חמאס מוכן לחזור למו"מ.

"ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן", אמר בלינקן. "אנחנו בתיאום הדוק עם ישראל כדי לוודא שהתגובה הישראלית תרתיע את איראן אבל לא תביא להרחבת העימות באזור. הבהרנו גם לאיראן שיהיו השלכות חמורות אם היא תמשיך בהסלמה". עוד הוסיף כי הם עובדים על פתרון דיפלומטי בלבנון. "הבהרנו לישראל שאסור שפעולותיה בלבנון יובילו למערכה ממושכת".

בהמשך אמר בלינקן כי ארה"ב דוחה לחלוטין את תכנית האלופים או תכניות למצור או הרעבה של צפון הרצועה, "ראש ממשלת ישראל אמר לי ישירות שזו אינה המדיניות של ישראל".

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, אמר במסיבת העיתונאים "בכל פעם שהתקרבנו להסכם על עסקת חטופים היו צעדים שלקחו אותנו אחורה". עוד הוסיף כי משלחת אמריקנית ומשלחת ישראלית יגיעו בקרוב לדוחא כדי לדון על האפשרות לחדש את המו"מ על עסקת החטופים.

משפחות חטופים בפגישה עם בלינקן. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות חטופים בפגישה עם בלינקן/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

בתחילת השבוע, ראש השב"כ רונן בר הציג בישיבת הקבינט הצעה שקיבל מראש המודיעין המצרי חסן רשאד להתנעה מחודשת של המו"מ על עסקת החטופים. המתווה נדון במהלך ביקורו של ראש השב"כ בקהיר אתמול. במהלך פגישה זו הציע ראש המודיעין המצרי לראש השב"כ מתווה לעסקת חטופים "קטנה" עם חמאס, שתתניע מחדש את המו"מ על עסקת חטופים גדולה יותר, כך אמרו שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים ציינו כי ראש השב"כ רונן בר הציג את המתווה המצרי במהלך ישיבת הקבינט ולפי הרעיון המצרי תבוצע כשלב ראשון עסקה שבמסגרתה ישוחררו מספר חטופים תמורת כמה ימי הפסקת אש.

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הביע תמיכה בהצעה במהלך ישיבת הקבינט. השרים בן גביר וסמוטריץ' הביעו התנגדות. עם זאת מדובר היה בדיון ראשוני בלבד ולא התקיימה הצבעה בנושא ולא התקבלו החלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully