וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "מוכנים לתת עדיפות בשחרור חטופים בעלי אזרחות רוסית"

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 12:10

מוסא אבו מרזוק התראיין ברוסיה וסיפר על המו"מ עם מוסקבה לשחרור חטופים, כולל על החטופים הרוסים האחרונים שנותרו בשבי - מקסים הרקין ואלכסנדר טרופנוב. "במוסקבה ביקשו לשחרר ארבעה", אמר. "שניים אזרחים ואותם שחררנו ללא תשלום - השניים הנותרים אנשי צבא ישראלים"

פוטין ואסד נפגש בקרמלין: "האזור בדרך להסלמה"/הקרמלין

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר היום (חמישי) כי הם מוכנים לשים חטופים בעלי אזרחות רוסית "בראש סדר העדיפויות" במהלך עסקת חטופים עתידית. בראיון שערך עם סוכנות הידיעות הרוסית למידע, סיפר אבו מרזוק על המשא ומתן על מוסקבה לשחרור חטופים ועל מקסים הרקין ואלכסנדר טרופנוב - החטופים הרוסים האחרונים שנותרו בשבי.

"הצד הרוסי ביקש בעבר לשחרר אזרחים בעלי אזרחות רוסית שנמצאים בשבי", אמר אבו מרזוק, שנפגש במוסקבה יום קודם עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאיל בוגדנוב. "הם ביקשו לשחרר ארבעה, שניים מהם היו אזרחים, ואותם שחררנו ללא תשלום. השניים הנותרים הם אנשי צבא ישראלים".

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק מבקר בסוכת האבלים של משפחתו של מוחמד אבו שימאלה שחוסל. רפיח, 28 באוגוסט 2014. רויטרס
"שחררנו שני חטופים ללא תשלום". בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק/רויטרס

לדברי סגן ראש הלשכה המדינית, שני רוסים נמצאים כעת בשבי חמאס בעזה - אחד מהם הוא אלכסנדר טרופנוב, בעל דרכון ישראלי ורוסי. "הוא אצל הג'יהאד האיסלאמי ",אמר. "הוא קצין בצבא שנלכד במהלך הלחימה, ובאופן טבעי, הוא יוחלף עבור אסירים פלסטינים שנמצאים בשטח ישראלי".

אבו מרזוק הוסיף כי האזרח השני שנמצא בשבי, מקסים הרקין, הוא בכלל אוקראיני שביקש אזרחות רוסית למטרות פוליטיות. "מקסים חרקין הוא אוקראיני", טען "כשהוא נתפס, הוא לא היה אזרח רוסי. משפחתו הגיעה לרוסיה והשיגה עבורו אזרחות, כדי שרוסיה תעזור להם לשחרר אותו. אבל הוא לא אזרח, הוא שירת בצבא הישראלי", אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. מרזוק ציין כי כמחווה של כבוד למוסקבה בזמן חילופי הדברים, אזרחים רוסים ישוחררו תחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully