וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים נעצרו בחשד שתכננו פיגוע נגד ישראלים בסרי לנקה

עודכן לאחרונה: 24.10.2024 / 8:50

המשטרה המקומית עצרה חשודים בתכנון תקיפה נגד תיירים זרים. אחד החשודים, אזרח עיראקי. סוכנויות הביון ההודיות התריעו נגד המתקפה, הסכום ששולם עבור הפיגוע: כ-600 שקלים. על פי הדיווחים האדם העומד מאחורי המתקפה - סוחר סמים בינלאומי

בווידאו: אלפים פרצו למעונו הרשמי של נשיא סרי לנקה ואחר כך הציתו אותו/צילום: רויטרס

משטרת סרי לנקה מסרה היום (חמישי) כי שני אנשים נעצרו על ידי אגף חקירות הטרור בחשד כי תכננו לתקוף אזרחים ישראלים בסרי לנקה. האבטחה תוגברה באתר הגלישה הפופולרי ארוגם ביי בחוף המזרחי, בעקבות דיווחים על תקיפה אפשרית נגד תיירים זרים, במיוחד ישראלים.

סוכנויות הביון ההודיות הודיעו לכוחות הביטחון של סרי לנקה כי קיימת תוכנית לתקוף את הישראלים השוהים באזור ארוגם ביי בין התאריכים 19-23 באוקטובר, כפי שדיווחו שני אנשים מסרי לנקה מוכנים לבצע את הפיגוע, אחד מהם מעיראק. צוותי החקירה גילו כי אחד האנשים שעומדים מאחורי תוכנית התקיפה הוא אדם שנעצר בקולומבו לפני זמן מה בשל אישום בינלאומי לסחר בסמים. עוד דווח כי ניתנו להם כ-50 אלף רופי עבור התקיפה.

"יש מידע על תקיפה אפשרית נגד ישראלים בבניין שבו הם שוהים", צוטט דובר המשטרה, וכתוצאה מכך, המטה לביטחון לאומי פרסם אזהרה חמורה לאזרחים ישראלים לעזוב את אזורי התיירות הפופולריים בדרום סרי לנקה לאלתר, תוך ייעוץ לישראלים לנקוט באמצעי זהירות, כגון הסתרת סממנים יהודים והימנעות ממפגשים גדולים.

קולומבו, סרי לנקה. ShutterStock
"יש מידע על תקיפה אפשרית נגד ישראלים בבניין שבו הם שוהים". סרי לנקה/ShutterStock

"מערכת הביטחון הישראלית מקיימת קשר הדוק עם רשויות הביטחון בסרי לנקה ועוקבת מקרוב אחר המצב", נמסר והומלץ ​​לישראלים באזורים אחרים של סרי לנקה לנקוט משנה זהירות ולהימנע מקיום התכנסויות ציבוריות גדולות.

ההתרעה הביטחונית באה בעקבות אזהרה של שגרירות ארה"ב בקולומבו, שאמרה כי קיבלה מידע אמין על פוטנציאל תקיפה במפרץ ארוגם. "מומלץ מאוד לאזרחי ארה"ב להימנע מהאזור עד להודעה חדשה", נכתב בהודעה. שגרירות רוסיה ובריטניה הוציאו אזהרות דומה לאזרחיה, והפצירו בהם לשמור על ערנות ולהימנע מהתכנסויות גדולות.

המשטרה הבטיחה הגנה לכל האזרחים הזרים, "בהתחשב במלחמה באוקראינה ובמתיחות במזרח התיכון, אנו מתואמים עם שירותי המודיעין כדי להבטיח את שלומם של התיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully